سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداى سبحان طاعت را غنیمتى ساخته است براى زیرکان آنگاه که مردم ناتوان کوتاهى کنند در آن . [نهج البلاغه]
 
جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

ایده های ناموفق ولی راهگشا


رایانه در هزارتوی تاریخ (3)


این ماشین حساب که به Arithmometer معروف شد ، قادر به انجام چهار عمل اصلی بود. جالب آنکه اصول طراحی مکانیکی این ماشین حساب ها بعدها حتی در محصولاتی مانند رایانه غول پیکر انیاک که اولین رایانه مهم به سبک رایانه های امروزی محسوب می شد نیز رعایت می گردید.
اما طراحی ماشین های محاسب تنها محدود به اروپایی ها و آمریکایی ها نبود. در ژاپن ، ریوچی یازو یک ماشین حساب مکانیکی به نام Yazu Arithmometer را در سال 1903 ابداع کرد. این رایانه دارای یک سیلندر مجزا و 22 چرخ دنده بود. سرعت عمل این ماشین حساب مکانیکی در نوع خود بی نظیر و جالب بود. این ماشین حساب با استقبال نسبتاً خوبی مواجه شد و بیش از 200 واحد از آن به فروش رفت. بخش عمده خریداران این ماشین حساب ها نهادهای دولتی مانند وزارت جنگ ژاپن و وزارت کشاورزی بودند.


اما در کنار ماشین حساب های مکانیکی، فناوری کارت های پانچ شده یا سوراخ شده هم از قرن 19 میلادی از راه رسید. در سال 1801 ژوزف ماری جکوارد دستگاه بافندگی را ابداع کرد که کنترل الگوهای بافت آن با استفاده از کارت های پانچ شده صورت می گرفت. این کارت ها به طور مرتب و به راحتی قابل تغییر بود و در نتیجه برنامه ریزی دستگاه هم به راحتی متحول می شد. این یک دستاورد بزرگ در زمینه برنامه ریزی و برنامه نویسی یک دستگاه بود که تا آن زمان سابقه نداشت.
در سال 1833 چالز بابیج، یک موتور تحلیلی همه کاره طراحی کرد که مستقیماً بر مبنای سیستم کارت های پانچ شده جکوارد عمل می کرد. در سال 1835 بابیج موتور تحلیلی خود را در معرض دید عموم گذاشت و آن را به طور مفصل تشریح کرد.


ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

باریکتر از مو


سامسونگ این بار بازار گوشی های ارزان قیمت را هدف قرار داده و گوشی ای به بازار عرضه کرده که علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و فریبنده با قابلیت هایی خوب، قیمت بسیار مناسبی هم دارد.
داشتن قابلیت هایی چون پخش کننده موسیقی، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، رادیو FM و ضبط صدا همگی با هم در کمتر گوشی ارزان قیمتی دیده می شود، اما سامسونگ تمام این قابلیت ها را در گوشی باریک و شیکی جمع کرده تا طرفداران گوشی های ارزان قیمت را ذوق زده کند.


? طراحی



ظاهر سامسونگ250 E بسیار شبیه به باریک ترین گوشی کشویی دنیا یعنی مدل D900 سامسونگ طراحی شده است، به صورتی که اگر هر دو این ها را روی میز و کنار هم قرار دهید، شاید در نگاه اول، تشخیص این دو کار دشواری به نظر بیاید.
البته اگر در میان اغلب گوشی های سامسونگ دقت کنید، اغلب طراحی های مشابهی دارند که می تواند از امتیاز های مثبت سامسونگ به عنوان سومین شرکت سازنده برتر گوشی های تلفن همراه در جهان بکاهد، و حتی بد نیست این شرکت بزرگ با عرضه وسیعی از مدل های گوناگون در جهان، این جنبه از کار خود را نیز تقویت کند. اما با این وجود همچنان طراحی برخی مدل های این شرکت به نوبه خود شاهکارهایی به حساب می آیند که نباید از آن ها هم غافل شد.
در مورد شباهت های دو مدل E250 و900 D گفتیم، اما بد نیست بدانید تفاوت های اندکی بین این دو (از نظر ظاهری) وجود دارد که گوشه های گردتر250 E، سایز متفاوت کلید ها و ابعاد کمی بزرگ تر900 D از جمله آن ها هستند.
این گوشی در حال حاضر در چهار رنگ سبز، صورتی، نقره ای و مشکی عرضه شده و دو رنگ بنفش و سفید را نیز در پرونده خود دارد.
ابعاد این گوشی بسیار مناسب و باریک است )??×?/??×?? میلی متر) و وزن بسیار سبک آن (?? گرم) باعث می شود حمل و نقل آن در جیب، کیف و حتی دست بسیار ساده باشد. این مدل بر خلاف برخی مدل های خاص سامسونگ، منحصرا برای قشر خاصی طراحی نشده و خانم ها، آقایان، جوان ها و حتی کهن سالان نیز می توانند متناسب با سلیقه خود، رنگ دلخواه شان را انتخاب کرده و از آن استفاده کنند.
در قسمت جلویی گوشی علاوه بر صفحه نمایش، کلید های کنترلی و همچنین بلندگوی گوشی قرار گرفته اند. بلند گو که در بالای گوشی قرار گرفته، نقش اسپیکرفون را هم ایفا می کند. آرم سامسونگ زیر صفحه نمایش قرار گرفته است و سامسونگ برای جلوگیری از کثیف شدن سریع صفحه نمایش بر اثر باز و بسته کردن گوشی، برآمدگی ای بین صفحه کلید کنترلی و صفحه نمایش قرار داده است که بوسیله آن، گوشی خیلی راحت باز و بسته می شود.
کلید های کنترلی شامل کلید های نرم، کلید های مخصوص برقراری و قطع تماس/ خاموش کردن گوشی، کلید C و کلید ? جهته هستند که با باز شدن گوشی، چراغ پس زمینه آن ها نسز روشن شده و کار با آن ها را حتی در محیط های کم نور، ساده می کند.
کار کردن با کلید بالای کلید ? جهته E250 شاید کار ساده ای نباشد و آن ها به دلیل قرار گرفتن همان برآمدگی است که برای باز شدن راحت تر گوشی، بین صفحه نمایش و صفحه کلید کنترلی قرار داده شده است، اما به هر حال بعد از مدلی با آن کنار خواهید آمد.
در سمت راست گوشی قسمت پایین، تنها سوکت شارژ، هدست و کابل دیتا قرار گرفته است که با روکشی پلاستیکی محافظت می شود. سمت چپ نیز در قسمت بالا کلید مخصوص کم و زیاد کردن صدا و اسلات کارت حافظه microSD قرار گرفته است که روی این اسلات را نیز روکشی پلاستیکی پر کرده است.
اگر گوشی را در حالت بسته به پشت برگردانید چیز خاصی جز آرم سامسونگ و آدرس اینترنتی آن مشاهده نمی کنید. البته آرم سامسونگ روی روکش باتری قرار گرفته که با باز کردن آن، می توانید به باتری و سیم کارت دسترسی پیدا کنید. سیم کارت روبروی باتری قرار گرفته اما برای در آوردن آن، ابتدا باید گوشی را خاموش کرده و باتری را در آورید.
E250 از باتری mAh??? Li-lon استفاده می کند که تا ? ساعت زمان مکالمه و ??? ساعت حالت Stand by را پشتیبانی می کند.
با باز کردن گوشی، لنز دوربین VGA و آیینه ای در کنار آن که مخصوص عکاسی از خودتان قرار گرفته نمودار می شوند. در کنار این آینه نیز لوگوهای رادیو FM و بلوتوث خودنمایی می کنند.
مکانیزم باز و بسته شدن گوشی بسیار راحت و بدون هیچ مشکل و یا حتی سر و صدایی انجام می شود.
با باز کردن گوشی در قسمت جلوی آن نیز صفحه کلید اصلی گوشی نمایان می شوند که نور پس زمینه آبی ملایمی دارند. این کلید ها به اندازه کافی بزرگ هستند و با فاصله مناسبی از کنار هم قرار گرفته اند و پروسه SMS زدن را به فرایندی لذت بخش و سریع تبدیل می کنند. SMS (باز ها خوشحال باشند!) حتی در دست گرفتن گوشی برای SMS زدن نیز بسیار راحت است و 250 E از این لحاظ گوشی خوش دستی به حساب می آید و بر خلاف بسیاری از گوشی های کشویی برای این کار کاملا مناسب بوده، به خوبی در دست جا می افتد و حتی دست را خسته نمی کند.


ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

لینوکس در تلفن های همراه
با توجه به رشد محسوس لینوکس و نرم افزارهای کدباز در دنیایICT برآن شدیم مختصری به لینوکس های همراه بپردازیم. لینوکس درصد بسیار کمی از سیستم عامل های همراه را به خود اختصاص داده است; همانگونه که در کامپیوترهای شخصی. اما رشد محسوسش نیز مانند آنچه است که بر کامپیوترهای شخصی می گذرد. جالب است بدانید از سال ???? که اولین گوشی همراه لینوکس به بازار آمد تاکنون ?? شرکت گوشی سازی ?? مدل مختلف از گوشی های همراه لینوکس را روانه بازار کرده اند. در میان این ?? شرکت فقط دو نام بزرگ به چشم می خورد: «موتورولا» با ?? مدل و «سامسونگ» با ? مدل. سایر نام های نسبتا بزرگ در صنعت گوشی همراه لینوکس عبارت است از فیلیپس با یک مدل، HTC با یک مدل، NEC با ? مدل، زیمنس با یک مدل و پاناسونیک با ? مدل. این نکته حائز اهمیت است که موتورولا و سامسونگ با وجود سیستم عامل های مختلف، به سراغ لینوکس می روند. مسلما برتری های لینوکس بر سایر سیستم عامل های همراه بوده که موتورولا و سامسونگ را به این سمت کشیده است.


? مزایای لینوکس همراه


ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

عصر کتابخوان های دیجیتال


نویسنده : فرانک فراهانی جم


علی رغم این که انتظار می رفت ایجاد نسخه های الکترونیکی از کتاب های مختلف بتواند زندگی افراد علاقه مند به کتاب و کتابخوانی را تحت تاثیر خود قرار دهد، نظرسنجی های انجام شده در این باره حاکی از آن است که همچنان این افراد کتابخوانی به شیوه سنتی را به خواندن متن چاپی کتاب روی صفحه نمایشگر ترجیح می دهند و دوست دارند ورق زدن صفحات کاغذی کتابی که می خوانند را احساس کنند.
همان طور که می دانید امروزه فناوری های نوین توانسته اند به بسیاری از نیازهای ما انسان ها در زمینه های مختلف پاسخ گویند. یکی از این فناوری های جدید در عرصه طراحی و ساخت گجت های کامپیوتری، کتابخوان های الکترونیکی هستند که براساس نیازها و خواسته های افراد علاقه مند به کتابخوانی طراحی شده اند و با وجود این که مدت زمان زیادی از عرضه کتابخوان های الکترونیکی نمی گذرد، سر و صدای زیادی به راه انداخته اند.
اگرچه پیش از این تصور می شد که روزنامه هایی شبیه آنچه نخستین بار در مجموعه داستان های هری پاتر با آنها آشنا شدیم در داستان های علمی ـ تخیلی هستند که برای تبدیل آنها به حقایق زندگی باید سالیان طولانی در انتظار باشیم، اما دیری نگذشت که این روزنامه ها که داشتن تصاویر متحرک از ویژگی های منحصر به فرد آنها به شمار می رفت به واقعیت مبدل شده و قدم به زندگی واقعی ما انسان ها گذاشتند.


ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

کلکسیون سیب های کرم خورده
چندی قبل زمانی که استیو جابز – موسس و مغز متفکر کمپانی اپل – در جریان کنفرانس جهانی طراحان ???? موسوم به WWDC2010 درباره نسل جدید تلفن های همراهش صحبت میکرد قریب به اتفاق حاضران iPhone4G را ستاره این کنفرانس نامیدند. اپل همیشه به همین شیوه عمل می کند. محصولاتش را در مراسم رونمایی بی عیب و نقص نشان می دهد و معرفی آیفون? با همین ترفند نیز باعث شد تا فقط در یک روز ??? هزار دستگاه آیفون نسل چهار قبل از زمان عرضه به بازار پیش فروش شود. آیفون جدید با ??? گرم وزن و ابعاد ?,???(طول) در ?,?? (عرض) در ?,? (ضخامت) میلی متر ?? درصد باریکتر از آیفون? است و علاوه بر وضوح بالاتر صفحه نمایش، انرژی باتری اش دیرتر به پایان می رسد. برای آشنایی بیشتر با محصول جدیدی که نظم بازار را به هم ریخته بررسی منصفانه تهران امروز را دنبال کنید.


? قیمت نسبتا مناسب



آیفون? در ایالات متحده آمریکا قیمت نسبتا مناسبی دارد. از زمان عرضه (?? ژوئن ????) تا کنون نسخه ?? گیگابایتی با قیمت ثابت ??? دلار آمریکا و نسخه ?? گیگابایتی ??? دلار آمریکا فروخته شده است. گزارش های واصله از آمریکا و ژاپن حاکی از تقاضای بالای مردم است و گفته می شود که برخی از فروشگاه های اپل تمام آیفون هایشان را به فروش رسانده اند. به گزارش تابناک از عصر اولین روز فروش آیفون هر سهم اپل در بورس جهانی با نیم درصد افزایش ??,??? دلار خرید و فروش شد.
اما آنچه مسلم است این است که آیفون نیز مانند سایر محصولات حوزه الکترونیک با همین قیمت های معقول وارد کشور نشده و با ورود به صورت قاچاق از طرق مختلف در بازارهای غیررسمی با قیمت های نجومی فروخته می شود.


? تصویربرداری فوق العاده


ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

محافظت در مقابل خطرات ایمیل


مقدمه


می خواهیم ببینیم چرا نرم افزار ضدویروس بتنهایی برای محافظت سازمان شما در مقابل حمله ویروسهای کامپیوتری فعلی و آینده کافی نیست. علاوه بر اینها گاهی به ابزاری قوی برای بررسی محتوای ایمیلها برای حفاظت در مقابل حملات و ویروسهای ایمیل (منظور از ویروس ایمیل ویروسی است که از طریق ایمیل گسترش می یابد) و جلوگیری از نشت اطلاعات نیاز است. اما در هر صورت رعایت بعضی نکات همیشه توسط کاربران الزامی است.


خطرات ویروسهای ایمیل و اسبهای تروا


استفاده گسترده از ایمیل راه ساده ای را برای گسترش محتویات مضر در شبکه ها پیش روی هکرها قرار داده است. هکرها براحتی می توانند از حصار ایجاد شده توسط یک فایروال از طریق نقب زدن از راه پروتکل ایمیل عبور کنند، زیرا فایروال محتویات ایمیل را بررسی نمی کند. CNN در ژانویه ???? گزارش داد که ویروس MyDoom هزینه ای در حدود ??? میلیون دلار را بدلیل آسیب های وارده و هزینه های پشتیبانی فنی بر شرکتها تحمیل کرده است ، این در حالیست که NetworkWorld هزینه های مقابله با Blaster، SoBig.F ، Wechia و سایر ویروسهای ایمیل تا سپتامبر ???? را تنها برای شرکتهای ایالات متحده ?/? میلیارد دلار ذکر کرد. (یعنی عدد ?? با هشت تا صفر جلوش!!!)
بعلاوه، از ایمیل برای نصب اسبهای تروا استفاده می شود که مشخصاً سازمان شما را برای بدست آوردن اطلاعات محرمانه یا بدست گیری کنترل سرورتان، هدف می گیرند. این ویروسها که خبرگان امنیت از آنها بعنوان ویروسهای جاسوسی یاد می کنند، ابزار قدرتمندی در جاسوسی صنعتی بشمار میروند! یک مورد آن حمله ایمیلی به شبکه مایکروسافت در اکتبر???? است که یک سخنگوی شرکت مایکروسافت از آن بعنوان “یک عمل جاسوسی ساده و تمیز” یاد کرد. برطبق گزارشها، شبکه مایکروسافت توسط یک تروای backdoor که به یک کاربر شبکه توسط ایمیل ارسال شده بود، هک شد.


خطر نشت و فاش شدن اطلاعات


ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

دیگر هرگز گم نخواهید شد! (1)


شرکت نوکیا بالاخره نقشه شهر تهران را برای گوشی های خود آماده کرده و به تدریج سایر شهرهای ایران را هم تحت پوشش خود قرار خواهد داد. گوشی نخست گوشی این شرکت است که از امکانات نقشه های نوکیا در ایران به طور کامل پشتیبانی می کند. زمانی که برای نخستین بار را در کنفرانس خبری معرفی آن دیدیم تصور اولیه ما یک گوشی رده متوسط تا معمولی و البته با قابلیت های نقشه خوانی و ناوبری بود ولی زمانی ????-Navigator را برای تست در اختیار گرفتیم تجربه ای به واقع متفاوت داشتیم که اینجا آن را با شما به اشتراک می گذاریم. بررسی ????Navigator را با مرور محتویات موجود در بسته بندی آن آغاز می کنیم.


? محتویات موجود در بسته بندی گوشی


?) شارژر
?) باتری
?) کابل اتصال USB برای اتصال به کامپیوتر
?( کارت حافظه میکرو اس دی (microSD) با ظرفیت ? گیگابایت
?( دفترچه راهنما به زبان فارسی
?( هندزفری با پورت 3/5 میلیمتری استاندارد
?( شارژر فندکی
?( نگهدارنده اتومبیل (Car Holder)
?( لوح فشرده نرم افزار
نکته قابل توجه خریداران: حتماً به هنگام خرید گوشی از وجود کلیه لوازم جانبی بالا اطمینان حاصل کنید.
محتویات موجود در بسته بندی ????Navigator را باید در رده بسیار خوب ارزیابی کرد چرا که تقریباً تمامی نیازهای کاربران را بطور کامل تحت پوشش قرار می دهد.


? بررسی ظاهری


ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

دیگر هرگز گم نخواهید شد! (2)


? پخش فایل های چندرسانه ای، ارتباطات و اتصال به اینترنت


مسلماً از ????Navigator انتظار پخش فایل های موسیقی و ویدیویی مانند گوشی هایی که صرفاً برای سرگرمی ساخته شده اند، نداریم ولی کیفیت پخش این گوشی را در حد قابل قبولی یافتیم. پشتیبانی از استانداردهای ???.??b/g امکان اتصال به شبکه های محلی بی سیم به ویژه برای وبگردی را فراهم می آورد. ویژگی های تصویربرداری دوربین ????Navigator عملکردی فراتر از انتظار ما داشت. لنز کارل زایس و فلاش دوال LED دوربین ? مگاپیکسلی این گوشی را بسیار قدرتمند و کاملاً قابل رقابت با رقبای هم تراز و حتی با دوربین قوی تر نشان می دهد. نمونه ایی از تصاویر گرفته شده با این گوشی را در همین صفحات ملاحظه می کنید.


نمای پشت گوشی


? کیفیت مکالمه


همانگونه که انتظار داشتیم کیفیت مکالمه با ????Navigator کاملا خوب بود و هیچ مشکل خاصی در برقراری ارتباط با آن مشاهده نشد.


? امکانات ویژه نقشه و ناوبری


ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

ترافیک بیشتری بدست آورید !


 یک لینک وارد شده به سایت شما (inbound link) لینکی است که از یک سایت دیگر به سایت شما وارد شده است که یک استراتژی مهم و پایدار در بهینه سازی موتورهای جستجوگربه شمار می آید به طوری که سایتهایی که رتبه بهتری در نتایج موتورهای جستجوگر دارند، لینک های با کیفیت بیشتری به آنها وارد و ایجاد شده است.
چرا لینک به سایت (inbound link) برای سایت شما مهم است؟ آنها می توانند...
? مشتریان بالقوه را برای شما از طریق کلیک بر روی لینک به دست آورند.
? آمار بازدیدکنندگان سایت شما را بالا ببرند
? رتبه شما را در نتایج جستجو بالا ببرند
اگرچه برای گرفتن لینک می توان از بسته های نرم افزاری دریافت لینک استفاده کرد، اما به طور کلی نمی توان به آنها تکیه کرد. تنها و بهترین روش برای گرفتن لینک به سایت (جدای از نوشتن محتوای مناسب جهت ترغیب دیگر وبمسترها برای لینک کردن سایت شما) ایجاد لینک به صورت دستی (Manually) است که به نظر کار سختی می باشد. اما در اینجا شما را با ?? روش مناسب جهت لینک گرفتن آشنا می کنیم.


?) لینک گرفتن از دایرکتوری ها (Directory Links)
 ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

Froyo چیست؟


 روز گذشته گوگل نسخه جدید سیستم عامل اّندروید اش را به نام Froyo یا Android 2 . 2 رسما معرفی کرد. اما معنی Froyo چیست؟ و قابلیت های ویژه آن چه هستند؟ در این مقاله که در واقع سایت گیزمودو منتشر کرده به بررسی نسخه جدید سیستم عامل موبایل گوگل می پردازیم تا متوجه شوید نسخه جدید دل بسیار از کاربران را تصرف خواهد کرد و رقیبی فوق العاده برای بقیه پلتفرم های تلفن هوشمند خواهد بود.


یک پلتفرم موبایل؟ 
 فرویو، نام اصلی آخرین نسخه از پلتفرم موبایل گوگل است. در واقع، آخرین نسخه فعلی سیستم عامل موبایل گوگل. اگر شما به تازگی یک گوشی آندرویدی خریده اید، به احتمال زیاد با فرویو کار خواهد کرد.
با تغییراتی اندک در ظاهر:
کاربران اندروید هنگام روشن شدن گوشی، آیکون آن را بر روی گوشی مشاهده می کنند، اما کاربران فرویو علاوه بر آن یک ویجت جدید را در گوشی مشاهده می کنند. همچنین تغییرات زیبای دیگری مانند انیمیشن های چشم نواز، محیط کاربری را زیباتر جلوه می دهند. اما کاربران Nexus One که از اَندروید ??? استفاده می کنند، همه این تفاوت ها را احساس نمی کنند.


 


پشتیبانی از اشتراک اینترنت از طریق USB و استفاده به عنوان هات اسپات
بر طبق شنیده ها فرویو به شما اجازه می دهد گوشی خود را به یک هات اسپات تبدیل کنید. بدین ترتیب شما برای استفاده همه ی دستگاه های خود از جمله iPad اینترنت خواهید داشت. البته این قابلیت فعلاً فقط برای آندرویدهایی که از AT & T به عنوان اپراتور استفاده می کنند، امکانپذیر است، اما برای فرویو در همه شبکه ها قابل استفاده خواهد بود. یعنی گوشی آندرویدی شما میتواند تبدیل به یک اکسس پوینت بی سیم وای فای بشود و به ابزارهای دیگر به صورت بی سیم اینترنت بدهد.


 ادامه مطلب...

   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ