سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توانگرى و درویشى آنگاه آشکار شود که در قیامت عرضه بر کردگار شود . [نهج البلاغه]
 
جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

باریکتر از مو


سامسونگ این بار بازار گوشی های ارزان قیمت را هدف قرار داده و گوشی ای به بازار عرضه کرده که علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و فریبنده با قابلیت هایی خوب، قیمت بسیار مناسبی هم دارد.
داشتن قابلیت هایی چون پخش کننده موسیقی، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، رادیو FM و ضبط صدا همگی با هم در کمتر گوشی ارزان قیمتی دیده می شود، اما سامسونگ تمام این قابلیت ها را در گوشی باریک و شیکی جمع کرده تا طرفداران گوشی های ارزان قیمت را ذوق زده کند.


? طراحی



ظاهر سامسونگ250 E بسیار شبیه به باریک ترین گوشی کشویی دنیا یعنی مدل D900 سامسونگ طراحی شده است، به صورتی که اگر هر دو این ها را روی میز و کنار هم قرار دهید، شاید در نگاه اول، تشخیص این دو کار دشواری به نظر بیاید.
البته اگر در میان اغلب گوشی های سامسونگ دقت کنید، اغلب طراحی های مشابهی دارند که می تواند از امتیاز های مثبت سامسونگ به عنوان سومین شرکت سازنده برتر گوشی های تلفن همراه در جهان بکاهد، و حتی بد نیست این شرکت بزرگ با عرضه وسیعی از مدل های گوناگون در جهان، این جنبه از کار خود را نیز تقویت کند. اما با این وجود همچنان طراحی برخی مدل های این شرکت به نوبه خود شاهکارهایی به حساب می آیند که نباید از آن ها هم غافل شد.
در مورد شباهت های دو مدل E250 و900 D گفتیم، اما بد نیست بدانید تفاوت های اندکی بین این دو (از نظر ظاهری) وجود دارد که گوشه های گردتر250 E، سایز متفاوت کلید ها و ابعاد کمی بزرگ تر900 D از جمله آن ها هستند.
این گوشی در حال حاضر در چهار رنگ سبز، صورتی، نقره ای و مشکی عرضه شده و دو رنگ بنفش و سفید را نیز در پرونده خود دارد.
ابعاد این گوشی بسیار مناسب و باریک است )??×?/??×?? میلی متر) و وزن بسیار سبک آن (?? گرم) باعث می شود حمل و نقل آن در جیب، کیف و حتی دست بسیار ساده باشد. این مدل بر خلاف برخی مدل های خاص سامسونگ، منحصرا برای قشر خاصی طراحی نشده و خانم ها، آقایان، جوان ها و حتی کهن سالان نیز می توانند متناسب با سلیقه خود، رنگ دلخواه شان را انتخاب کرده و از آن استفاده کنند.
در قسمت جلویی گوشی علاوه بر صفحه نمایش، کلید های کنترلی و همچنین بلندگوی گوشی قرار گرفته اند. بلند گو که در بالای گوشی قرار گرفته، نقش اسپیکرفون را هم ایفا می کند. آرم سامسونگ زیر صفحه نمایش قرار گرفته است و سامسونگ برای جلوگیری از کثیف شدن سریع صفحه نمایش بر اثر باز و بسته کردن گوشی، برآمدگی ای بین صفحه کلید کنترلی و صفحه نمایش قرار داده است که بوسیله آن، گوشی خیلی راحت باز و بسته می شود.
کلید های کنترلی شامل کلید های نرم، کلید های مخصوص برقراری و قطع تماس/ خاموش کردن گوشی، کلید C و کلید ? جهته هستند که با باز شدن گوشی، چراغ پس زمینه آن ها نسز روشن شده و کار با آن ها را حتی در محیط های کم نور، ساده می کند.
کار کردن با کلید بالای کلید ? جهته E250 شاید کار ساده ای نباشد و آن ها به دلیل قرار گرفتن همان برآمدگی است که برای باز شدن راحت تر گوشی، بین صفحه نمایش و صفحه کلید کنترلی قرار داده شده است، اما به هر حال بعد از مدلی با آن کنار خواهید آمد.
در سمت راست گوشی قسمت پایین، تنها سوکت شارژ، هدست و کابل دیتا قرار گرفته است که با روکشی پلاستیکی محافظت می شود. سمت چپ نیز در قسمت بالا کلید مخصوص کم و زیاد کردن صدا و اسلات کارت حافظه microSD قرار گرفته است که روی این اسلات را نیز روکشی پلاستیکی پر کرده است.
اگر گوشی را در حالت بسته به پشت برگردانید چیز خاصی جز آرم سامسونگ و آدرس اینترنتی آن مشاهده نمی کنید. البته آرم سامسونگ روی روکش باتری قرار گرفته که با باز کردن آن، می توانید به باتری و سیم کارت دسترسی پیدا کنید. سیم کارت روبروی باتری قرار گرفته اما برای در آوردن آن، ابتدا باید گوشی را خاموش کرده و باتری را در آورید.
E250 از باتری mAh??? Li-lon استفاده می کند که تا ? ساعت زمان مکالمه و ??? ساعت حالت Stand by را پشتیبانی می کند.
با باز کردن گوشی، لنز دوربین VGA و آیینه ای در کنار آن که مخصوص عکاسی از خودتان قرار گرفته نمودار می شوند. در کنار این آینه نیز لوگوهای رادیو FM و بلوتوث خودنمایی می کنند.
مکانیزم باز و بسته شدن گوشی بسیار راحت و بدون هیچ مشکل و یا حتی سر و صدایی انجام می شود.
با باز کردن گوشی در قسمت جلوی آن نیز صفحه کلید اصلی گوشی نمایان می شوند که نور پس زمینه آبی ملایمی دارند. این کلید ها به اندازه کافی بزرگ هستند و با فاصله مناسبی از کنار هم قرار گرفته اند و پروسه SMS زدن را به فرایندی لذت بخش و سریع تبدیل می کنند. SMS (باز ها خوشحال باشند!) حتی در دست گرفتن گوشی برای SMS زدن نیز بسیار راحت است و 250 E از این لحاظ گوشی خوش دستی به حساب می آید و بر خلاف بسیاری از گوشی های کشویی برای این کار کاملا مناسب بوده، به خوبی در دست جا می افتد و حتی دست را خسته نمی کند.


ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ