سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، بخشش را دوست می دارد وناخنْ خشکی را دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 88 اسفند 13 , ساعت 12:59 صبح

طرز کار برنامه های ضد ویروس


 ضد ویروس اصطلاحی است  که به برنامه یا مجموعه ای از برنامه ها اطلاق می شود که برای محافظت از کامپیوتر ها در برابر ویروس ها استفاده می شوند. مهم ترین قسمت هر برنامه ضد ویروس موتور اسکن
(Scanning engine) آن است. جزئیات عملکرد هر موتور متفاوت است ولی همه آنها وظیفه اصلی شناسایی فایل های آلوده به ویروس را با استفاده از فایل امضای ویروس ها بر عهده دارند. فایل امضای ویروس یک رشته  بایت است که با استفاده از آن می توان ویروس را به صورت یکتا مورد شناسایی قرار داد و از این جهت مشابه اثر انگشت انسان ها می باشد. ضد ویروس متن فایل های موجود در کامپیوتر را با نشانه های ویروس های شناخته شده مقایسه می نماید. در بیشتر موارد در صورتی که فایل آلوده باشد برنامه ضدویروس قادر به پاکسازی آن و از بین بردن ویروس است. در مواردی که این عمل ممکن نیست مکانیزمی برای قرنطینه کردن فایل آلوده وجود دارد و حتی می توان تنظیمات ضدویروس ها را به گونه ای انجام داد که فایل آلوده حذف شود.


 


ادامه مطلب...

پنج شنبه 88 اسفند 13 , ساعت 12:59 صبح
ویندوزXP2008 SP3توضیحات کامل ویندوزXP2008 SP3
"جدیدترین نسخه ویندوز مایکروسافتنسخه اصلی ونهایی بدون کرک ونصب آساننصب اتوماتیک زبان فارسی ودرست بودن حروف (ک ژ پ چ) بدون نیاز به درج سریال وتنظیمات اتوماتیک زبان فارسی در زمان نصب » ادامه توضیحات

قیمت : 3,000 تومان   خرید ویندوزXP2008 SP3

پنج شنبه 88 اسفند 13 , ساعت 12:59 صبح
ویندوز ویستاDVDتوضیحات کامل ویندوز ویستاDVD
"برخی از امکانات جدید ویندوز ویستا عبارتند از :* نمای گرافیکی بسیار زیبای Aero*برخورداری از موتور جستجوگر قدرتمند داخلی و سیستم مدیریت جدید" » ادامه توضیحات

قیمت : 4,500 تومان   خرید ویندوز ویستاDVD

پنج شنبه 88 اسفند 13 , ساعت 12:59 صبح

ویروس و ضدویروس


حجم عظیم ویروس ها، کرم ها، ایرادات نرم افزارها و تهدیدهای ناشی از آنها، نرم افزارهای ضدویروس را تبدیل به یکی از ابزارهای لازم برای همه کامپیوترها نموده است. در صورت آلوده شدن یک کامپیوتر به ویروس بسته به نوع آن ممکن است مصائب مختلفی برای سیستم کامپیوتری بوجود آید که در پاره ای موارد جبران آن ها هزینه های زیادی را تحمیل می کند. آسیب های بعضی از ویروس ها به گونه ای است که آثار سوء آن ها را به هیچ وجه نمی توان از بین برد. مستقل از نوع ویروسی که باید با آن مقابله شود نیاز به برنامه های ضد ویروس همواره وجود دارد و در شرایطی که محصولات ضد ویروس متنوعی تولید شده اند، انتخاب نرم افزار مناسب دغدغه کاربران می باشد.


این مقاله ضمن معرفی انواع ویروس ها، نحوه عمل کرد برنامه های ضدویروس و انواع ویروس هایی که ضدویروس ها شناسایی و پاکسازی می کنند را معرفی می کند. همچنین اطلاعاتی که برای انتخاب ابزار مناسب لازم است بیان شده و تعدادی از برنامه های ضد ویروس با هم مقایسه  خواهند شد.



ویروس چیست؟


ادامه مطلب...

پنج شنبه 88 اسفند 13 , ساعت 12:59 صبح

نبرد فیلترها و تولیدکنندگان اسپم (?)



بازخورد توسط حشرات وبی!


یک مکانیسم بازخورد چیزی است که اِوا به آن نیاز دارد. اگر او می‌دانست که کدام پیامهایش به آلیس رسید و کدامها نرسید، می‌توانست با استفاده از یک فیلتر تطبیقی و با پیامهای رسیده و نرسیده به آلیس، این فیلتر را آموزش دهد.


اِوا این کار را با بمباران کردن صندوق پستی آلیس با پیامهایی که حاوی متنهای تصادفی هستند انجام می‌دهد. پیامهای رسیده به آلیس احتمالا دارای کلمات مفید و پیامهای نرسیده دارای کلمات شبه اسپم هستند. بعد از مدتی او اطلاعات کافی برای تشخیص ارسال پیامهای به آلیس خواهد داشت.



متاسفانه مکانیسمی وجود دارد که اوا می‌تواند از دیده شدن پیامهایش توسط آلیس مطلع شود طوریکه آلیس از این موضوع باخبر نشود. - حشره وبی. حشره وبی یک تصویر کوچک (مثلا یک پیکسلی)‌است که در یک ایمیل گنجانده می‌شود و  وقتی که پیام خوانده می‌شود به تولیدکننده اسپم خبر می‌دهد. با فعال شدن حشره وبی، اِوا راهی برای اطلاع یافتن از خوانده شدن ایمیل خود توسط آلیس خواهد داشت.


برای ارسال یک پیام حشره دار، اوا یک ایمیل به قالب HTML به آلیس می‌فرستد که شامل محتوای اسپم و لینکی به یک تصویر یک پیکسلی بر روی سایتی می‌باشد که تحت کنترل اوا است. در اسم این تصویر نام آلیس و یک کد یکتا که مشخص‌کننده آن پیام است، وجود دارد. با آگاهی یافتن از این دو مورد، اوا می‌تواند پیام خوانده شده توسط آلیس را مشخص کند.


خوشبختانه این تکنیک هنوز برای حمله به فیلترهای تطبیقی استفاده نمی‌شود اما با در نظر گرفتن نبوغ تولیدکنندگان اسپم، چندان هم بعید بنظر نمی‌رسد. مقابله با حشرات وبی آسان است، و در قسمت روشهای دفاع در پایان این مقاله آمده است.


بدون کلمه


ادامه مطلب...

پنج شنبه 88 اسفند 13 , ساعت 12:59 صبح

محافظت در مقابل خطرات ایمیل (?)


مقدمه


می خواهیم ببینیم چرا نرم افزار ضدویروس بتنهایی برای محافظت سازمان شما در مقابل حمله ویروسهای کامپیوتری فعلی و آینده کافی نیست. علاوه بر اینها گاهی به ابزاری قوی برای بررسی محتوای ایمیلها برای حفاظت در مقابل حملات و ویروسهای ایمیل (منظور از ویروس ایمیل ویروسی است که از طریق ایمیل گسترش می یابد) و جلوگیری از نشت اطلاعات نیاز است. اما در هر صورت رعایت بعضی نکات همیشه توسط کاربران الزامی است.


شما می توانید مقالات ویروس و ضدویروس و طرزکار برنامه های ضدویروس را نیز مطالعه کنید.


خطرات ویروسهای ایمیل و اسبهای تروا


استفاده گسترده از ایمیل راه ساده ای را برای گسترش محتویات مضر در شبکه ها پیش روی هکرها قرار داده است. هکرها براحتی می توانند از حصار ایجاد شده توسط یک فایروال از طریق نقب زدن از راه پروتکل ایمیل عبور کنند، زیرا فایروال محتویات ایمیل را بررسی نمی کند. CNN در ژانویه ???? گزارش داد که ویروس MyDoom هزینه ای در  حدود ??? میلیون دلار را  بدلیل آسیب های وارده و  هزینه های پشتیبانی فنی  بر شرکتها تحمیل کرده است،  این در حالیست که  NetworkWorld   هزینه های مقابله با  Blaster، SoBig.F، Wechia و سایر ویروسهای ایمیل تا سپتامبر ???? را تنها برای شرکتهای ایالات متحده ?/? میلیارد دلار ذکر کرد. (یعنی عدد ?? با هشت تا صفر جلوش!!!)



بعلاوه،  از ایمیل برای نصب اسبهای تروا استفاده می شود که مشخصاً سازمان شما را برای بدست آوردن اطلاعات محرمانه یا بدست گیری کنترل سرورتان، هدف می گیرند. این ویروسها که خبرگان امنیت از آنها بعنوان ویروسهای جاسوسی یاد می کنند، ابزار قدرتمندی در جاسوسی صنعتی بشمار میروند! یک مورد آن حمله ایمیلی به شبکه مایکروسافت در اکتبر???? است که یک سخنگوی شرکت مایکروسافت از آن بعنوان “یک عمل جاسوسی ساده و تمیز” یاد کرد. برطبق گزارشها، شبکه مایکروسافت توسط یک تروای backdoor که به یک کاربر شبکه توسط ایمیل ارسال شده بود، هک شد.


ادامه مطلب...

پنج شنبه 88 اسفند 13 , ساعت 12:59 صبح

چک‌لیست کشف نفوذ در سیستم‌عامل Windows NT
 (قسمت دوم)


در قسمت قبل تعدادی از موارد مهم که کاربران و مدیران شبکه باید برای داشتن بستر ارتباطی امن درنظر بگیرند مطرح شد. در این قسمت تعداد دیگری از توصیه‌های مهم در این  زمینه ارائه می‌گردد.


?- کد‌های دودویی موجود بر روی سیستم خود را چک کنید که تغییر نکرده‌باشند. برای این کار فایل‌های موجود بر روی سیستم را با نسخه‌هایی از فایل‌ها که به اصالت آنها اطمینان دارید و در محل‌های امن ذخیره شده‌اند (به عنوان مثال رسانه‌هایی که فایل‌های اولیه برای نصب نرم‌افزار بر روی آنها قرار گرفته‌اند) مقایسه کنید. در استفاده از نسخه‌های پشتیبان‌ دقت کنید، ممکن است حاوی اسب‌های تروا باشند.


اسب‌های تروا فایل‌های با اندازه و برچسب‌های زمانی مشابه نسخه‌های اصلی ایجاد می‌کنند. بنابراین تنها مقایسه اندازه و برچسب‌های زمانی فایل‌ برای دریافتن اصالت آن‌ها کافی نیست. به جای این کار باید از MD5، Tripwire و سایر ابزارهای رمزنگاری Checksum فایل‌ها برای آشکارسازی اسب‌های تروا استفاده کنید. حتما از اصالت این ابزارها اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که با امنیت نگه‌داری شده و امکان تحریف آنها توسط نفوذگران وجود نداشته است. می‌توانید برای امضای خروجی‌های تولید شده توسط MD5 و Tripwire از نرم‌افزارهایی مانند PGP‌ بهره بگیرید تا در ارجاعات بعدی با اطمینان از این گزارشات استفاده کنید.


برنامه‌های ضدویروس هم می‌توانند برای مقابله با ویروس‌های کامپیوتری، اسب‌های تروا و درهای پشتی به کار گرفته شوند. به خاطر داشته باشید برنامه‌های مخرب همواره تولید می‌شوند، بنابراین درصورت استفاده از این برنامه‌ها از به‌روز بودن آنها مطمئن شوید.


?- پیکربندی‌های سیستم محلی و شبکه خود را بررسی کرده، اطلاعات غیرمجاز وارد شده را شناسایی نمایید. مداخل غیرمجاز پیکربندی‌ بخش‌هایی مانند WINS، DNS و IP forwarding را بررسی نمایید. برای این کار می‌توانید از ابزار Network Properties و یا دستور "ipconfig /all" بهره بگیرید.


اطمینان حاصل کنید که تنها سرویس‌های شبکه‌ای که مورد نیاز است در حال اجرا بر روی سیستم هستند.


با استفاده از دستور "netstat -an" پورت‌های نامعمولی را که برای ارتباط از سایر میزبان‌ها در حال گوش دادن هستند را چک کنید. دستورات زیر که به صورت یک فایل دسته‌ای قابل اجرا می‌باشند رفتار همه پورت‌هایی که در حالت گوش دادن هستند را تحلیل کرده و سپس می‌تواند سرویس‌هایی که در حال اجرا بر روی آن پورت‌ها هستند را اعلام می‌نماید. برای استفاده از این فایل شماره پورت‌های شناخته شده را از آدرس زیر دریافت کنید:


ادامه مطلب...

پنج شنبه 88 اسفند 13 , ساعت 12:59 صبح

نرم‌افزارهای جاسوسی و مقابله با آنها (?)


نرم‌افزار جاسوسی چیست؟


حتما تاحالا برایتان پیش آمده است که در حال کار با اینترنت ناگهان پنجره‌های مختلف زیادی بدون میل شما باز می‌شوند که اصطلاحا popup windows نام دارند و وقت زیادی را باید برای بستن آنها صرف کنید. اگر در آن موقع کم‌حوصله باشید سریعا از کوره در میر‌وید! این مطلب به شما کمک می‌کند که متوجه شوید این پنجره‌های مزاحم از کجا می‌آیند.


 


نرم‌افزار جاسوسی هر نوع فناوری یا برنامه‌ روی کامپیوتر شماست که اطلاعات را بطور پنهانی جمع‌آوری می‌کند. این دیتا سپس به تبلیغ‌کنندگان یا به سایر گروه‌های علاقه‌مند فروخته می‌شود. نوع اطلاعاتی که از کامپیوتر شما جمع‌آوری می‌شود متفاوت است. بعضی نرم‌افزارهای جاسوسی فقط اطلاعات سیستمی شما را ردیابی می‌کنند – مانند نوع اتصال شما به اینترنت و سیستم‌عامل کامپیوترتان . بقیه نرم‌افزارهای جاسوسی اطلاعات فردی را جمع‌آوری می‌کنند ـ مانند ردگیری عادات و علائق شما در هنگام کار با اینترنت و یا گاهی بدتر، با فایلهای شخصی شما سروکار دارند. نرم‌افزار جاسوسی بدون رضایت و اجازه کاربر نصب می‌گردد. (چنانچه به یک شرکت اجازه جمع‌آوری دیتا را بدهید، دیگر نام این عمل جاسوسی نیست، بنابراین همیشه قبل از اجازه دادن، موارد افشای دیتا بصورت آنلاین را با دقت بخوانید).  بعضی افراد به جاسوسی عمومی که گرایشات اینترنتی و نرم‌افزاری را ردگیری می‌کند تا جاییکه اطلاعات مشخصه فردی را شامل نشود، اعتراضی ندارند. اما بقیه به هر نوع دیتایی که بدون اجازه از کامپیوترشان برداشته می‌شود، معترض هستند. بهرحال، نرم‌افزار یا ابزاری که این اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند، نرم‌افزار جاسوسی نامیده می‌شود.


ادامه مطلب...

پنج شنبه 88 اسفند 13 , ساعت 12:59 صبح
Windows XP Pro SP2 64Bitتوضیحات کامل Windows XP Pro SP2 64Bit
ویندوز ایکس پی بر روی هسته ویندوز ان تی و 2000 پایه گذاری شد و جانشین دو ویندوز 2000 و ان تی گردید » ادامه توضیحات

قیمت : 3,000 تومان   خرید Windows XP Pro SP2 64Bit

پنج شنبه 88 اسفند 13 , ساعت 12:59 صبح
Windows XP Pro SP2 64Bitتوضیحات کامل Windows XP Pro SP2 64Bit
ویندوز ایکس پی بر روی هسته ویندوز ان تی و 2000 پایه گذاری شد و جانشین دو ویندوز 2000 و ان تی گردید » ادامه توضیحات

قیمت : 3,000 تومان   خرید Windows XP Pro SP2 64Bit

   1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ