سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترینِ برادرانت، کسی است که از خیر [رساندن] باز ایستد و تو را نیز با خود، باز دارد . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

اصول موفقیت در نت


 در اینترنت فرصت های زیادی برای تجارت وجود دارد و خیلی از افراد و شرکت ها از آن بیشترین استفاده را کرده و بیشترین سود را برده اند....
خیلی از آنها بدون هیچ سرمایه ای شروع کرده و کلی سود برده اند و حتی بعضی از آنها میلیونر شده اند که بین آنها برخی سوپراستارهای اینترنتی هم هستند. افرادی که هم اکنون بیلیونر هستند و در مدت خیلی کوتاهی به این حد از موفقیت رسیده اند؛ مثل آفریننده های یاهو، هات میل، میکروسافت، آمازون و... آنها چه قابلیتی داشته اند که بیشتر مردم ندارند؟ چرا بعضی از کمپانی های اینترنتی به چنین نتیجه شگفت انگیزی رسیدند؛ درحالی که بقیه آنها ورشکست شدند؟ چه تفاوتی بین موفقیت و شکست آنهاست؟ این مطلب، ? موضوع مهم را در همین زمینه بررسی می کند.


?) خواسته ها و آرزوها :
 


اینترنت (و دنیا) پر است از افرادی که آرزوی کسب موفقیت دارند ولی تنها کسانی به موفقیت دست می یابند که خواسته و آرزویی واقعی دارند و همیشه دنبال آن هستند. افراد موفق دقیقا می دانند چه می خواهند و همیشه به دنبال اجرای آن هستند و تمام انرژی و تلاش شان را صرف رسیدن به آن می کنند.


?) تعهد و التزام :
 


موفق ها کسانی هستند که به اهداف تجاری و کاری شان تعهد کامل دارند و خودشان را برای آزمایش چالش های ساختاری تجارت اینترنتی با ضروری ترین وسایل مجهز می کنند. در دنیای اینترنتی تنها چیزی که تغییر نمی کند، خود اینترنت است. آنچه دیروز کار می کرد، ممکن است امروز دیگر کار نکند. تکنولوژی های جدید فردا وارد می شوند و جایگزین انواع قدیمی (همین امروزی ها) می شوند. یک متخصص وب متعهد هیچ گاه از این تغییرات نمی هراسد، بلکه همه آنها را با آغوش باز می پذیرد.


?) همبستگی با خانواده :
 ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

رایانه هایی با سرعت نور


 سرعت ، این روزها بر همه شوون زندگی انسان سایه افکنده است. بشر تا آنجا که بتواند می خواهد مرزهای تعریف شده سرعت را در عرصه های مختلف درهم شکند و به حدود جدید این مرزها دست یابد. در چنین شرایطی ، خودروها، هواپیماها و ابزارهای محاسبه در این راه هر روز متحول می شوند و اگر در این بحبوحه ، از روشی جدید که به این روند شتاب بخشد، خبری منتشر شود، توجه خاصی به آن خواهد شد. خبری که چندی پیش در نشریات معتبر علمی به چاپ رسید، از این دست بود.
چندی پیش گروهی از دانشمندان دانشگاه UCLA موفق به اختراع لیزر سیلیکونی شدند تا به سوی رایانه های نوری گامی بلند برداشته شود. سیلیکون ، عنصری ویژه است و بسیاری از قطعات الکترونیکی که مبنا و پایه ای برای گسترش توانایی رایانه ها به حساب می آیند بر مبنای خواص این عنصر ساخته شده اند. امروزه با استفاده از خواص این فلز توانسته ایم بیش از یک میلیارد ترانزیستور را روی یک چیپ الکترونیکی کوچک نصب کنیم و آن را به تولید انبوه برسانیم و با قیمت مناسب در بازار بفروشیم. کاربردهای وسیع این عنصر باعث شده است پایه و بستری مناسب برای تولید هرگونه ساختار الکترونیکی به حساب آید حتی برای ساخت لیزر، توانایی های سیلیکون از یک سو و توانایی های ویژه لیزر از سوی دیگر ترکیب این دو را به گامی بلند برای پیشرفت های فناوری تبدیل می کند. در این راه مشکل کوچکی وجود دارد. بر مبنای متون کتب درسی ، تهیه لیزر از سیلیکون امکان پذیر نیست. باوجود این منع نظری ، هیچ وقت تلاشها برای انجام این فرآیند غیرممکن متوقف نشد. در سالیان گذشته ، تلاشها برای تولید این لیزر از سوی محققان گوناگون بی نتیجه ماند.
بسیاری از آنها تلاش می کردند با افزودن ناخالصی هایی به سیلیکون یا استفاده از روشهای پیچیده و ترکیبی به ساخت این لیزر نایل شوند، اگرچه همه تلاشها ناکام ماند حتی اگر به موفقیت دست می یافت به دلیل روشهایی که در تهیه آن به کار رفته بود با ساختارهای فناوری سیلیکونی استاندارد ناسازگار می ماند، بخصوص آن که این روشها نور لیزر را تنها در طول موج خاصی تولید می کرد که معمولا با طول موج موردنظر متفاوت بود. تلاشهای فراوانی برای تهیه این لیزر ادامه یافت ، به طوری که می توان تهیه این لیزر را هدف اصلی بیشتر موسسات تحقیقات لیزر در دهه گذشته دانست.


ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

موبایل در خدمت بازاریابی
شرکت‌ها و سازمان‌ها برای معرفی محصولات و تشویق به استفاده از خدمات خود، از روش‌های مختلف تبلیغات و بازاریابی استفاده می‌کنند. اما توسعه اینترنت و ایجاد فضای متفاوت، ‌سبب به‌وجود آمدن نوع دیگری از بازاریابی به نام بازاریابی الکترونیکی شده است.
اولین مبادلات تجاری از طریق شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطی در سال ???? صورت گرفت و پنج سال بعد تعداد کامپیوترهای متصل به اینترنت به طور فزاینده‌ای افزایش یافت تا جایی که شرکت‌ها و مشتریان توانستند در محیط دیجیتالی تجارت به سودهای قابل ملاحظه‌ای دست یابند.
اکنون با گسترش روزافزون دستگاه‌های موبایل، تجارت و بازاریابی الکترونیکی از فضای اینترنت و کامپیوترهای شخصی فراتر رفته و بر روی گوشی‌های موبایل نمود پیدا کرده است.
در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت جهان مشترک تلفن همراه هستند و در هر مکان و زمانی به دستگاه‌های موبایل دسترسی دارند، بنابراین شرکت‌ها با شناخت صحیح بازار هدف خود می‌توانند از این فرصت فوق‌العاده استفاده کرده و به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازند.
در واقع شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به طور متمرکز بر بازاریابی از طریق فناوری‌های موبایل اصرار نمی‌ورزند، بازندگان اصلی دنیای کسب و کار فعلی خواهند بود.
طبق آمار موسسه Synovate ، کشور آمریکا در حال حاضر ??? میلیون کاربر تلفن همراه دارد که ?? درصد این تعداد، هیچ گاه محل سکونت خود را بدون همراه داشتن موبایل‌شان ترک نمی‌کنند.
بنابراین کافی است شرکت‌ها اندکی در زمینه بازاریابی موبایلی هوشمندانه عمل کرده و با ارسال آگهی‌های مورد علاقه مشتریان، آنها را به خرید ترغیب کنند.
در سال‌های اخیر، رستوران‌ها در سراسر آمریکا – بخصوص پیتزا فروشی‌ها –وخرده‌فروشانبااستفادهازفناوری‌هایموبایلدست به بازاریابی همراه زده‌اند. برای مثال در ساده‌ترین روش، شرکت‌ها می‌توانند با اضافه کردن پیامک‌های تعاملی به مشتریان، برنامه‌های تبلیغاتی خود را گسترده‌تر و مفیدتر کنند.
به این ترتیب، تبلیغات محصولات هدفمند شده و به مصرف‌کنندگان واقعی ارسال می‌شود، همچنین کاربران می‌توانند از طریق موبایل از برنامه‌های حراجی و تخفیف مطلع شده و کالای مورد علاقه خود را سفارش دهند.
شاید بتوان گفت مزیت رقابتی موبایل در مقایسه با دیگر وسایل ارتباطی نظیر ایمیل، ضریب نفوذ آن در جوامع مختلف است.
مطابق آمارهای جهانی، تعداد کاربرانی که از سرویس پیامک در سراسر جهان استفاده می‌کنند نزدیک به دو برابر کاربران ایمیل است و هر پیامک حداکثر ظرف ?? دقیقه به دست کاربر مورد نظر می‌رسد.
بنابراین موبایل در مدت زمان کوتاه‌تری می‌تواند به تعداد کاربران بیشتری، اطلاع‌رسانی کند.
همچنین شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از داده‌های آماری، اولویت‌های مشتریان و خریدهای گذشته آنان، مشتریان هدف خود را مشخص کرده و از طریق موبایل، بازاریابی محصولات را آغاز کنند.
در ادامه می‌توانید برخی روش‌های بازاریابی از طریق تلفن همراه را مطالعه کنید.


نصب برنامه مکان‌یاب فروشگاهی
 ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

فرمول محاسبه ی ضریب نفوذ اینترنت


آمار کاربران اینترنت در ایران به موضوع مورد مناقشه ای بین مراجع مختلف تبدیل شده است؛ اخیرا معاون امور مجلس رییس جمهور در همایشی اعلام کرد که هنوز ضریب نفوذ اینترنت در کشور ?? درصد است که طبق اعلام اتحادیه جهانی مخابرات ?? درصد کم تر از متوسط جهانی است. اما وزیر ارتباطات در همان جلسه درباره میزان ضریب نفوذ اینترنت کشور گفت: این میزان و درواقع ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما 34/9 درصد است که البته ما برروی شاخص ها و تعیین آن ها بحث داریم و اهداف مختلفی برروی این شاخص ها وجود دارد؛ اما به نظر می رسد تعیین هرچه سریع تر یک فرمول علمی قابل قبول ضروری است و می تواند پایان بخش این اختلافات آماری باشد.
سرشماری کاربران اینترنت و ارایه آماری دقیق در این زمینه از جمله مواردی است که تا امروز در کشور مورد توجه جدی و مناسب واقع نشده و این در حالی است که با توجه به نفوذ روزافزون اینترنت در زندگی مردم این سرشماری می تواند با ارائه تصویری مناسب از میزان و حوزه های نفوذ اینترنت در کشور، بستر مناسبی برای سیاستگذاری و برنامه ریزی در این حوزه را ایجاد کند.
به عقیده کارشناسان، ارایه آماری دقیق از کاربران اینترنتی کشور علاوه بر آنکه در تعیین جایگاه واقعی کشور نسبت به سایر کشورهای منطقه و جهان بسیار موثر خواهد بود، با توجه به اهمیت شاخص ضریب نفوذ اینترنت و همچنین فقدان اطلاعات کافی در این زمینه برای محاسبه شاخص های بین المللی هم بسیار ضروری است.
سرشماری کاربران اینترنت کشور یکی از اقدامات اخیر شرکت فن آوری اطلاعات با همکاری مرکز آمار ایران است که به گفته مسوولان، با هدف تحقق اهداف مرکز توسعه و مدیریت اینترنت (متما) انجام می شود که یکی از آن ها نیز طرح تعیین ضریب نفوذ اینترنت کشور به عنوان اولین اقدام عملی در تعیین شاخص های فن آوری اطلاعات کشور است.
اما در خبرها اعلام شد که معاون شرکت فن آوری اطلاعات ایران از نهایی شدن فرمول جدید محاسبه ضریب نفوذ اینترنت در کشور خبر داد و گفت: این فرمول در قالب یک پروژه و توسط دانشگاه صنعتی شریف تعیین و محاسبه شده است.
این فرمول ظاهرا به مراتب دقیق تر از روش هایی است که پیش از برای تعیین ضریب نفوذ اینترنت در کشور استفاده می شد و دارای پارامترهای اندازه گیری بیش تری است و این امید وجود دارد که با بهره گیری از این روش آمار واقعی تری از تعداد کاربران اینترنت در کشور بدست آید.
سال گذشته دانشگاه شریف توانست با ارایه بهترین طرح، برنده مناقصه شرکت فن آوری اطلاعات شود و تعیین ضریب نفوذ اینترنت را به روش علمی و براساس اطلاعات شبکه آغاز کند. اغلب آمارهایی که تاکنون درباره ضریب نفوذ اینترنت اعلام شده، بی تردید خالی از اشکال نبوده است که با بهره گیری از فرمول جدید این آمارها بهبود می یابد.


ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

طراحی سایتهای داینامیک و مزیتهای آنها


صفحات دینامیک امروزه بسیار محبوب شده اند. آنها و پایگاه های داده به سایت ها قدرت فراوانی ارزانی کرده اند. صفحه دینامیک صفحه ای است که در پاسخ به درخولست کاربر ساخته می شود و بیشتر محتوای آن از یک پایگاه داده فراهم می شود.
تنها با انتخاب چند گزینه توسط کاربران صفحه ای که مورد نظر وی بوده است، ساخته می شود. این گونه صفحات به کاربران توانایی دسترسی سریع به حجم عظیمی از اطلاعات و به مدیران سایت ها سرعت و سادگی به روز رسانی اطلاعات را هدیه می کنند زیرا تنها اطلاعات پایگاه داده به روز رسانی می شود، نه صدها صفحه دیگر!
ممکن است هنوز هم آنها کمی برای شما پیچیده به نظر برسند. اگر اینگونه است آخرین باری که در گوگل جستجو کرده اید را به خاطر آورید. صفحه ای که نتایج جستجو را در اختیار شما قرار داد یک صفحه دینامیک بود!
صفحه دینامیک در حقیقت وجود ندارد و تنها با توجه به درخواست کاربر ساخته می شود. برای ساخت اینگونه صفحات از تکنولوژی هایی نظیر دات نت، PHP, ASP, JSP, Cold Fusion, Perl استفاده می شود.
این صفحات از دیدگاه کاربران فوق العاده هستند اما از دیدگاه موتورهای جستجوگر می توانند مشکل زا باشند. اما مشکل چیست؟
گفته شد که برای ساخته شدن این صفحات باید متغیرهایی انتخاب شوند و سپس دکمه ای فشرده شود. مشکل هم در همین جا نهفته است: اسپایدرها توانایی انتخاب این گزینه ها را ندارند و لذا صفحه ای ساخته نمی شود که آنرا بخوانند.
آدرس اینگونه صفحات اغلب دارای علامت سوال (?) است. همینطور وجود علامتهای % ، = ، +، $ یا & در یک آدرس می تواند بیانگر داینامیک بودن آن باشد. به تمام آنچه که بعد از علامت سوال می آید Query String گفته می شود.
بسیاری از موتورهای جستجوگر امکان دسترسی به صفحات دینامیک را ندارند زیرا توانایی فراهم کردن متغیرهای لازم برای ساخته شدن آن صفحات را ندارند. این عدم توانایی موتورهای جستجوگر، مفهوم وب پنهان را برجسته تر می کند.
در واقع بسیاری از اطلاعات وب که گفته می شود در حدود ?? درصد است از طریق موتورهای جستجوگر قابل دسترسی نیست. لذا به هنگام جستجوی اطلاعات، ضروری است که کاربران ابتدا به کمک موتورهای جستجوگر، وب های پنهان موجود را شناسایی نموده، سپس با مراجعه به آنها به جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود بپردازند.
آیا اگر مستقیما به صفحات داینامیک لینک داده شود، آیا موتورهای جستجوگر این صفحات را می خوانند؟ موتور جستجوگر به هنگام رسیدن به علامت سوال و دیگر علامتها، پرچم زرد احتیاط را بالا می برد. اما چرا احتیاط؟
دلایلی که موتورهای جستجوگر با اینگونه آدرسها با احتیاط برخورد می کنند، عبارتند از:


جلوگیری از بایگانی شدن محتوای یکسان


ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

برد اصلی ( MotherBoard ) چیست؟


برد اصلی ( MotherBoard ) یکی ازاجزای اساسی و مهم کامپیوترهای شخصی محسوب می گردد. در سال ???? همزمان با ارائه اولین کامپیوترهای شخصی از برد اصلی استفاده گردید. اولین برد اصلی از لحاظ اندازه نسبتا" بزرگ و بر روی آن ریزپردازنده ???? نصب گردید. این برد شامل BIOS ، سوکت هائی برای حافظه مربوط به CPU و مجموعه ای از اسلات ها بود که کارت هائی از طریق آنها به برد اصلی متصل می گردیدند. در صورتیکه قصد استفاده از فلاپی درایو و یا یک پورت موازی و ... وجود داشت، می بایست یک برد جداگانه تهیه و آن را از طریق یکی از اسلات های موجود ، به برد اصلی متصل کرد. وضعیت فوق سرگذشت اولین بردهای اصلی استفاده شده در کامپیوترهای شخصی بود. شرکت های آی . بی .ام و اپل با ایجاد تغییرات اساسی، بردهائی را طراحی نمودند که امکان اضافه کردن پتانسیل های دلخواه و جدید در هر زمان میسر بوده و تولید کنندگان متعدد بتوانند محصولات خود را بر اساس استانداردهای فوق طراحی و به بازار عرضه نمایند.



برداصلی یک مدار چاپی چند لایه است . مسیرهای مسی که Traces نامیده می گردند، امکان حرکت سیگنال و ولتاژ را بر روی برد اصلی فراهم می نمایند. ازتکنولوژی چند لایه استفاده شده تا بدین طریق برخی از لایه های برد ، قادر به حمل داده برای BIOS ، پردازنده و حافظه بوده در حالیکه لایه های دیگر ولتاژ و Ground را بدون نگرانی از اتصال کوتاه جابجا نمایند.


اندازه گذرگاه داده (Data Bus)


ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

برتری موبایل بر کامپیوتر تا دوسال دیگر


اینترنت در سال های اخیر به جزئی جدا نشدنی از زندگی اغلب ما تبدیل شده است؛ تا جایی که حالا انجام بسیاری از کارهای روزمره بدون اینترنت حتی غیر ممکن شده است. به این ترتیب است که تکنولوژی و راه های ارتباطی مدرن هر روز بیشتر گسترش پیدا کرده و عرصه ای جدید را در زندگی افراد و البته بخش های مختلف صنعتی و تجاری به وجود می آورند.
درست به همین دلیل هم موسسات تحقیقاتی متفاوت سعی دارند با به روز کردن و جمع آوری آمارها و تحلیل های جدید، روند رشد این پدیده قرن را بررسی و دنبال کنند.
شرکت بزرگ بین المللی مالی Morgan Stanley هم یکی از این شرکت ها و موسسات است که با بیش از ??? دفتر نمایندگی در ?? کشور مختلف جهان فعالیت می کند و در زمینه های مختلف مالی و اقتصادی تحقیقات انجام می دهد. این شرکت به تازگی جدیدترین گزارش تحقیقاتی و آماری خودش را درباره اینترنت و روند سریع رشد آن در بخش های مختلف منتشر کرده است. این گزارش، اما در حقیقت بیشتر روی تکنولوژی های مدرن مانند موبایل، تبلیغات و تجارت آنلاین تمرکز کرده است.


? رشد بی سابقه اینترنت در موبایل


موبایل ها این روزها به محبوب ترین ابزار ارتباطی تبدیل شده اند تا جایی که کاربران آنها ترجیح می دهند اغلب کارهای ارتباطی روزمره خودشان را از طریق این دستگاه انجام بدهند. این در حالی است که با ورود محصولاتی جالب مانند iPhone و iPad به بازار محصولات دیجیتال شخصی، روند دسترسی به اینترنت از طریق این ابزار تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.
آمار منتشر شده توسط شرکت Morgan Stanley در این مورد نشان می دهد که تعداد کاربرانی که از طریق iPhone و iPad در ?? ماه ابتدایی عرضه شان در سطح جهان به اینترنت دسترسی داشته اند به رقمی در حدود ?? میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که تعداد دسترسی به اینترنت از طریق کامپیوترهای شخصی در همین زمان برابر ?? میلیون نفر بوده است.
از طرف دیگر، ورود موبایل های هوشمند به بازار و رشد استفاده از آنها در سرتاسر کشورهای جهان، دسترسی به اینترنت از طریق موبایل را در میان کاربران افزایش داده است.
این بررسی نشان می دهد که در فاصله سال های ???? تا ???? میزان دسترسی به اینترنت از طریق کامپیوترهای رومیزی و موبایل های هوشمند یکسان بوده است، در حالی که با گذشت زمان میزان دسترسی از طریق نوت بوک ها و موبایل های هوشمند تا حد چشمگیری نسبت به کامپیوترهای رومیزی افزایش پیدا کرده است. کارشناسان پیش بینی کرده اند که میزان دسترسی به اینترنت از طریق موبایل های هوشمند در سال ???? با سرعت رشد بالایی از نوت بوک ها و کامپیوترهای رومیزی فراتر می رود.
آمارهای دیگری هم در این مورد وجود دارند که نشان از رشد استفاده از موبایل های هوشمند در مقایسه با موبایل های معمولی با قابلیت های مختلف دارند.
بر اساس این آمار، میزان صادرات جهانی موبایل های هوشمند در سال ???? برابر ?? میلیون دستگاه بوده؛ در حالی که این میزان برای موبایل های دیگر ??? میلیون دستگاه بوده است. با این همه، اما پیش بینی ها نشان می دهند که حجم صادرات موبایل های هوشمند تا یک سال دیگر یعنی در سال ???? از حجم صادرات موبایل های دیگر بالاتر می رود تا به این ترتیب در سال آینده میلادی ?? میلیون دستگاه موبایل معمولی و ?? میلیون دستگاه موبایل هوشمند به سرتاسر جهان صادر می شود.
این روند در حقیقت نشان می دهد که با گذر زمان دستگاه های ارتباطی و پردازشی هم تغییر کرده اند و به این ترتیب است که حالا کاربران بعد از تجربه کار با کامپیوترهای مین فریم به تدریج به استفاده از موبایل های هوشمند روی آورده اند.


ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

عیب یابی کامپیوتر های شخصی


صرفنظر از این که کامپیوتر شما چگونه تولید شده است و یا نرم افزارهای نصب شده بر روی آن چگونه نوشته شده اند ، همواره احتمال بروز خطاء وجود داشته و ممکن است در آن لحظه امکان دسترسی به کارشناسان برای تشخیص خطاء و رفع مشکل وجود نداشته باشد . آشنائی با فرآیند عیب یابی و برخورد منطقی و مبتنی بر علم با این مقوله می تواند علاوه بر کاهش هزینه ها،صرفه جوئی در مهمترین منبع حیات بشری یعنی زمان را نیز بدنبال داشته باشد .
نرم افزارهای عیب یابی از جمله امکانات موجود و در عین حال بسیار مهم در این زمینه بوده که می توان از آنان به منظور عیب یابی یک کامپیوتر استفاده نمود .


? نرم افزارهای عیب یابی


برای عیب یابی کامپیوترهای شخصی تاکنون نرم افزارهای عیب یابی متفاوتی ارائه شده است . برخی از اینگونه نرم افزارها درون سخت افرار کامپیوترهای شخصی ، برخی دیگر درون تجهیزات جانبی ( نظیر کارت های الحاقی ) ، تعدادی دیگر به همراه سیستم عامل و برخی دیگر به عنوان محصولات نرم افزاری مجزائی عرضه شده اند .
) POST? اقتباس شده از:( Power On Self Test برنامه فوق پس از روشن کردن هر نوع کامپیوتر شخصی به صورت اتوماتیک اجراء می گردد . روتین های فوق درون حافظه ROM مادربرد و ROM موجود بر روی کارت های الحاقی ذخیره می گردند.
? نرم افزارهای عیب یابی ارائه شده توسط یک تولید کننده خاص : تعداد زیادی از تولید کنندگان معتبر کامپیوتر به منظور عیب یابی کامپیوترهای تولیدی خود ، اقدام به پیاده سازی و عرضه نرم افزارهای عیب یابی مختص سیستم های خود می نمایند .
? نرم افزارهای عیب یابی جانبی : به همراه تعداد زیادی از دستگاه های سخت افزاری ، نرم افزارهای عیب یابی خاصی ارائه می شود که می توان از آنان به منظور تست صحت عملکرد سخت افزار مورد نظر استفاده نمود . به عنوان نمونه آداپتورهای SCSI دارای یک برنامه عیب یابی می باشند که درون حافظه ROM BIOS کارت تعبیه و با فشردن کلیدهای ctrl+A در زمان راه اندازی سیستم، امکان دستیابی و استفاده از آن وجود خواهد داشت . کارت های صدا و شبکه نیز معمولا" به همراه یک برنامه عیب یابی ارائه می گردند که می توان از آنان درجهت تشخیص صحت عملکرد وظایف محوله هر کارت استفاده بعمل آورد .
? نرم افزارهای عیب یابی ارائه شده توسط سیستم عامل : به همراه سیستم های عامل (نظیر ویندوز) ، نرم افزارهای عیب یابی متعددی ارائه شده است که می توان از آنان به منظور شناسائی و مونیتورینگ کارآئی و عملکرد هر یک از عناصر سخت افزاری موجود در کامپیوتر استفاده نمود .
? نرم افزارهای عیب یابی آماده : تعدادی از تولید کنندگان نرم افزار به منظور عیب یابی کامپیوترهای شخصی اقدام به ارائه نرم افزارهای عیب یابی همه منظوره ای نموده اند. هر یک از نرم افزارهای فوق دارای پتانسیل های مختص به خود بوده که می توان با توجه به خواسته خود از آنان استفاده نمود .


? برنامه عیب یابی POST


ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

بند ناف آی‌بی‌ام با جنگ جهانی بریده شد


رایانه در هزارتوی تاریخ (4)


پرسی لاگیت یکی دیگر از این افراد بود. وی حسابداری بود که در شهر دوبلین پایتخت ایرلند فعالیت می کرد و به طور مستقل یک رایانه مکانیکی قابل برنامه ریزی طراحی کرده بود. این رایانه به طور موفقیت آمیزی به کار گرفته شد و تا سال 1909 به خوبی کار می کرد.
در اواخر سال 1880میلادی ،‌ هرمن هلریث آمریکایی موفق به اختراع روشی برای ذخیره سازی اطلاعات شد تا این اطلاعات توسط یک ماشین قابل خواندن باشد. وی در ادامه دستگاه تولیدی خود را با سیستم کارت های پانچ شده سازگار کرد و آن را در سیستم راه آهن برای تنظیم مسیر مسافران و تسهیل فرایند صدور بلیط آنان به کار گرفت.
او در همین راستا ماشین دیگری به نام tabulator یا جدول نویس ابداع کرد. مجموعه اختراعات وی موجب شکل گیری صنعت مدرن پردازش اطلاعات شد و نام او را در جهان بلند آوازه کرد.
در دستگاه های ساخت وی از روش های جدیدی برای انتقال اطلاعات و انجام محاسبات مختلف استفاده می شد که این فرایند ها را سریع تر می کرد.


ماشین های اختراع شده توسط هلریث در جریان سرشماری سال 1890 امریکا مورد استفاده قرار گرفت و این امر موجب صرفه جویی قابل ملاحظه در هزینه های این کار و همچنین بالارفتن سرعت جمع آوری اطلاعات و نظام مند کردن آنها شد.
وی در نهایت شرکتی را به همین منظور تاسیس کرد که بعدها IBM نام گرفت و شهرت جهانی به دست آورد. آی بی ام هم اکنون بعد از یک قرن فعالیت کماکان از شرکت های بزرگ فناوری در امریکا و جهان محسوب می شود.


ادامه مطلب...

جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

گرافیک در طراحی صفحات وب


 برخلاف درک رایج از گرافیک، این هنر جزو هنرهای اصیل و نه صرفا مدرن است. رویکرد گرافیکی به تصاویر از سفالینه های شوش و سیلک تا نگارگری کتاب های خطی در فرهنگ ما جایگاه ویژه ای داشته است. طراحی نماد، تصویرسازی، صفحه آرایی و خطاطی (تایپوگرافی) هم در آثار هزاران سال پیش دیده می شود و هم در مدرن ترین آثار امروزی.
آنچه باعث شده این رویکرد طراحی همچنان زنده بماند، انعطاف پذیری آن نسبت به تغییرات و پیشرفت های جوامع است. مثلا با اختراع چاپ، هنر نگارگری جایگاه خود را به صفحه آرایی و تصویرسازی داده است و حالا امروز، پدیده اینترنت اتفاقی به همان اهمیت اختراع خط یا چاپ است و در این عرصه نیز گرافیک حرف آخر را می زند.
با پیشرفت جوامع، استفاده عوام مردم از اینترنت روز به روز افزایش یافته است و اکنون به یکی از قدرتمندترین و پرمخاطب ترین رسانه ها تبدیل شده است و برگ برنده این رسانه در این نکته است که بخش اعظمی از مخاطبان، خود نیز تولیدکننده محتوا هستند. به طوری که روزانه بیش از هفت میلیون صفحه به اینترنت اضافه می شود.
اگر به یاد آوریم که نحوه نمایش محتوا در وب غالبا به صورت متن و تصویر است، جایگاه و حوزه تاثیر گرافیک را در این عرصه می توانیم درک کنیم. مسلما نمی توانیم انکار کنیم که این گرافیک است که نهایتا میزان تاثیر و جذب مخاطب را تعیین می کند.


ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ