سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت با شهوت در یک دل جای نمی گیرد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

نبرد فیلترها و تولیدکنندگان اسپم (?)



بازخورد توسط حشرات وبی!


یک مکانیسم بازخورد چیزی است که اِوا به آن نیاز دارد. اگر او می‌دانست که کدام پیامهایش به آلیس رسید و کدامها نرسید، می‌توانست با استفاده از یک فیلتر تطبیقی و با پیامهای رسیده و نرسیده به آلیس، این فیلتر را آموزش دهد.


اِوا این کار را با بمباران کردن صندوق پستی آلیس با پیامهایی که حاوی متنهای تصادفی هستند انجام می‌دهد. پیامهای رسیده به آلیس احتمالا دارای کلمات مفید و پیامهای نرسیده دارای کلمات شبه اسپم هستند. بعد از مدتی او اطلاعات کافی برای تشخیص ارسال پیامهای به آلیس خواهد داشت.



متاسفانه مکانیسمی وجود دارد که اوا می‌تواند از دیده شدن پیامهایش توسط آلیس مطلع شود طوریکه آلیس از این موضوع باخبر نشود. - حشره وبی. حشره وبی یک تصویر کوچک (مثلا یک پیکسلی)‌است که در یک ایمیل گنجانده می‌شود و  وقتی که پیام خوانده می‌شود به تولیدکننده اسپم خبر می‌دهد. با فعال شدن حشره وبی، اِوا راهی برای اطلاع یافتن از خوانده شدن ایمیل خود توسط آلیس خواهد داشت.


برای ارسال یک پیام حشره دار، اوا یک ایمیل به قالب HTML به آلیس می‌فرستد که شامل محتوای اسپم و لینکی به یک تصویر یک پیکسلی بر روی سایتی می‌باشد که تحت کنترل اوا است. در اسم این تصویر نام آلیس و یک کد یکتا که مشخص‌کننده آن پیام است، وجود دارد. با آگاهی یافتن از این دو مورد، اوا می‌تواند پیام خوانده شده توسط آلیس را مشخص کند.


خوشبختانه این تکنیک هنوز برای حمله به فیلترهای تطبیقی استفاده نمی‌شود اما با در نظر گرفتن نبوغ تولیدکنندگان اسپم، چندان هم بعید بنظر نمی‌رسد. مقابله با حشرات وبی آسان است، و در قسمت روشهای دفاع در پایان این مقاله آمده است.


بدون کلمه


ادامه مطلب...



لیست کل یادداشت های این وبلاگ