سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جوانمردى مهرآورتر از خویشاوندى است . [نهج البلاغه]
 
جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

عصر کتابخوان های دیجیتال


نویسنده : فرانک فراهانی جم


علی رغم این که انتظار می رفت ایجاد نسخه های الکترونیکی از کتاب های مختلف بتواند زندگی افراد علاقه مند به کتاب و کتابخوانی را تحت تاثیر خود قرار دهد، نظرسنجی های انجام شده در این باره حاکی از آن است که همچنان این افراد کتابخوانی به شیوه سنتی را به خواندن متن چاپی کتاب روی صفحه نمایشگر ترجیح می دهند و دوست دارند ورق زدن صفحات کاغذی کتابی که می خوانند را احساس کنند.
همان طور که می دانید امروزه فناوری های نوین توانسته اند به بسیاری از نیازهای ما انسان ها در زمینه های مختلف پاسخ گویند. یکی از این فناوری های جدید در عرصه طراحی و ساخت گجت های کامپیوتری، کتابخوان های الکترونیکی هستند که براساس نیازها و خواسته های افراد علاقه مند به کتابخوانی طراحی شده اند و با وجود این که مدت زمان زیادی از عرضه کتابخوان های الکترونیکی نمی گذرد، سر و صدای زیادی به راه انداخته اند.
اگرچه پیش از این تصور می شد که روزنامه هایی شبیه آنچه نخستین بار در مجموعه داستان های هری پاتر با آنها آشنا شدیم در داستان های علمی ـ تخیلی هستند که برای تبدیل آنها به حقایق زندگی باید سالیان طولانی در انتظار باشیم، اما دیری نگذشت که این روزنامه ها که داشتن تصاویر متحرک از ویژگی های منحصر به فرد آنها به شمار می رفت به واقعیت مبدل شده و قدم به زندگی واقعی ما انسان ها گذاشتند.


ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ