سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثمره حکمت، رستگاری است . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 89 مرداد 29 , ساعت 2:30 عصر

موبایل در خدمت بازاریابی
شرکت‌ها و سازمان‌ها برای معرفی محصولات و تشویق به استفاده از خدمات خود، از روش‌های مختلف تبلیغات و بازاریابی استفاده می‌کنند. اما توسعه اینترنت و ایجاد فضای متفاوت، ‌سبب به‌وجود آمدن نوع دیگری از بازاریابی به نام بازاریابی الکترونیکی شده است.
اولین مبادلات تجاری از طریق شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطی در سال ???? صورت گرفت و پنج سال بعد تعداد کامپیوترهای متصل به اینترنت به طور فزاینده‌ای افزایش یافت تا جایی که شرکت‌ها و مشتریان توانستند در محیط دیجیتالی تجارت به سودهای قابل ملاحظه‌ای دست یابند.
اکنون با گسترش روزافزون دستگاه‌های موبایل، تجارت و بازاریابی الکترونیکی از فضای اینترنت و کامپیوترهای شخصی فراتر رفته و بر روی گوشی‌های موبایل نمود پیدا کرده است.
در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت جهان مشترک تلفن همراه هستند و در هر مکان و زمانی به دستگاه‌های موبایل دسترسی دارند، بنابراین شرکت‌ها با شناخت صحیح بازار هدف خود می‌توانند از این فرصت فوق‌العاده استفاده کرده و به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازند.
در واقع شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به طور متمرکز بر بازاریابی از طریق فناوری‌های موبایل اصرار نمی‌ورزند، بازندگان اصلی دنیای کسب و کار فعلی خواهند بود.
طبق آمار موسسه Synovate ، کشور آمریکا در حال حاضر ??? میلیون کاربر تلفن همراه دارد که ?? درصد این تعداد، هیچ گاه محل سکونت خود را بدون همراه داشتن موبایل‌شان ترک نمی‌کنند.
بنابراین کافی است شرکت‌ها اندکی در زمینه بازاریابی موبایلی هوشمندانه عمل کرده و با ارسال آگهی‌های مورد علاقه مشتریان، آنها را به خرید ترغیب کنند.
در سال‌های اخیر، رستوران‌ها در سراسر آمریکا – بخصوص پیتزا فروشی‌ها –وخرده‌فروشانبااستفادهازفناوری‌هایموبایلدست به بازاریابی همراه زده‌اند. برای مثال در ساده‌ترین روش، شرکت‌ها می‌توانند با اضافه کردن پیامک‌های تعاملی به مشتریان، برنامه‌های تبلیغاتی خود را گسترده‌تر و مفیدتر کنند.
به این ترتیب، تبلیغات محصولات هدفمند شده و به مصرف‌کنندگان واقعی ارسال می‌شود، همچنین کاربران می‌توانند از طریق موبایل از برنامه‌های حراجی و تخفیف مطلع شده و کالای مورد علاقه خود را سفارش دهند.
شاید بتوان گفت مزیت رقابتی موبایل در مقایسه با دیگر وسایل ارتباطی نظیر ایمیل، ضریب نفوذ آن در جوامع مختلف است.
مطابق آمارهای جهانی، تعداد کاربرانی که از سرویس پیامک در سراسر جهان استفاده می‌کنند نزدیک به دو برابر کاربران ایمیل است و هر پیامک حداکثر ظرف ?? دقیقه به دست کاربر مورد نظر می‌رسد.
بنابراین موبایل در مدت زمان کوتاه‌تری می‌تواند به تعداد کاربران بیشتری، اطلاع‌رسانی کند.
همچنین شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از داده‌های آماری، اولویت‌های مشتریان و خریدهای گذشته آنان، مشتریان هدف خود را مشخص کرده و از طریق موبایل، بازاریابی محصولات را آغاز کنند.
در ادامه می‌توانید برخی روش‌های بازاریابی از طریق تلفن همراه را مطالعه کنید.


نصب برنامه مکان‌یاب فروشگاهی
 ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ