سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از معنى لا حول و لا قوة إلاّ باللّه از او پرسیدند ، فرمود : ] با وجود خدا ما را بر چیزى اختیار نماند و چیزى نداریم جز آنچه او ما را مالک آن گرداند . پس چون ما را مالک چیزى کرد که خود بدان سزاوارتر است تکلیفى بر عهده‏مان گذاشته و چون آن را از ما گرفت تکلیف خود را از ما برداشته . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

حل مشکل تایپ فارسی در ویندوز XP & 2000
 


ویندوزهای XP و 2000 علاوه بر پشتیبانی از استاندارد یونیکد و نمایش حروف فارسی دارای کیبورد فارسی و امکان تایپ فارسی نیز هستند . اما نحوه قرار گرفتن برخی حروف در این کیبورد ها با نسخه های ویندوزهای 98 فارسی که در ایران بسیار رایجند متفاوت است. به طور مثال برای تایپ حرف ژ در ویندوز 2000 یا XP بایستی دکمه Shift +C را فشار داد در حالیکه در ویندوز 98 فارسی این حرف با فشار کلید تایپ می شود.


نکته دیگر استفاده از کدها و شکلهای جدید برای حروف ک و ی در این ویندوزهاست.


در نتیجه متنها یا صفحات وبی که در این ویندوز تایپ می شود برای کاربران ویندوزهای 98 با مشکلاتی نمایش داده می شود به طور مثال حرف ی به صورت جدا و یا به صورت مربع دیده می شود . هرچند که کاربران ویندوزهای 98 میتوانند با نصب نسخه های جدید فونتهای معمول این مشکل را برطرف کنند اما از یک طرف این نیاز به توجه کاربر دارد و از طرفی نیز این حروف دارای کدهای جدید هستند که مشکلاتی را در نرم افزار دسک تاپ ، بانک اطلاعات ، جستجو یا مرتب سازی ایجاد میکند .


همچنین کدهای جدید این حروف در برخی کدپیجها مثل utf-8 به صورت کد و نه حرف دیده میشود.


 


کاربرانی که مایلند همچنان از کیبوررد سازگار با ویندوز 98 استفاده کنند میتوانند به شیوه زیر عمل کنند .


 ادامه مطلب...


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

VPN چیست ؟ قسمت اول
VPN ، نظری و عملی
برقرار کردن امنیت برای یک شبکه درون یک ساختمان کار ساده ای است . اما هنگامی که بخواهیم از نقاط دور رو ی داده های مشترک کار کنیم ایمنی به مشکل بزرگی تبدیل می شود . در این بخش به اصول و ساختمان یک VPN برای سرویس گیرنده های ویندوز و لینوکس می پردازیم .
اصول VPN
فرستادن حجم زیادی از داده از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر مثلا” در به هنگام رسانی بانک اطلاعاتی یک مشکل شناخته شده و قدیمی است . انجام این کار از طریق Email به دلیل محدودیت گنجایش سرویس دهنده Mail نشدنی است .
استفاده از FTP هم به سرویس دهنده مربوطه و همچنین ذخیره سازی موقت روی فضای اینترنت نیاز دارد که اصلا” قابل اطمینان نیست .
یکی از راه حل های اتصال مستقیم به کامپیوتر مقصد به کمک مودم است که در اینجا هم علاوه بر مودم ، پیکر بندی کامپیوتر به عنوان سرویس دهنده RAS لازم خواهد بود . از این گذشته ، هزینه ارتباط تلفنی راه دور برای مودم هم قابل تامل است . اما اگر دو کامپیوتر در دو جای مختلف به اینترنت متصل باشند می توان از طریق سرویس به اشتراک گذاری فایل در ویندوز بسادگی فایل ها را رد و بدل کرد . در این حالت ، کاربران می توانند به سخت دیسک کامپیوترهای دیگر همچون سخت دیسک کامپیوتر خود دسترسی داشته باشند . به این ترتیب بسیاری از راه های خرابکاری برای نفوذ کنندگان بسته می شود .
شبکه های شخصی مجاری یا VPN ( Virtual private Network ) ها اینگونه مشکلات را حل می کند . VPN به کمک رمز گذاری روی داده ها ، درون یک شبکه کوچک می سازد و تنها کسی که آدرس های لازم و رمز عبور را در اختیار داشته باشد می تواند به این شبکه وارد شود . مدیران شبکه ای که بیش از اندازه وسواس داشته و محتاط هستند می توانند VPN را حتی روی شبکه محلی هم پیاده کنند . اگر چه نفوذ کنندگان می توانند به کمک برنامه های Packet sniffer جریان داده ها را دنبال کنند اما بدون داشتن کلید رمز نمی توانند آنها را بخوانند .
ادامه مطلب...


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

خدمات اینترنتی چیست؟
«خدمات اینترنتی» به خدماتی گفته می شود که بر بستر اینترنت ارائه می شود و هدف آن انجام سریع معاملات و عدم نیاز به حضور فیزیکی در محل بانک است.
با استفاده از یک خط اینترنت و یک دستگاه کامپیوتر هر شهروندی می تواند از این خدمات استفاده کند، اما این همه پیش نیازهای بانکداری اینترنتی نیست. امروزه بانک های ایرانی برای ارائه خدمات اینترنتی به شهروندان بسیار کند عمل می کنند.
انتقال وجه از طریق اینترنت بین حساب های بانک های مختلف موضوعی است که پس از ماه ها انتظارف ظاهرا از اول ماه مهر امسال ارائه شود. مشکل اما پیش از آنکه به موضوع ناهمخوانی حساب های اینترنتی بانک ها بازگردد به مسایل و مشکلات غیر اینترنتی بازمی گردد و ظاهرا در اینجا مساله اصلی میزان کارمزد دریافتی بانک ها بابت هر عملیات مطرح بوده است.
از سوی دیگر میزان خدمات اینترنتی بین بانک های دولتی و بانک های خصوصی فاصله عمیقی را در این بین نشان می دهد. بر اساس تحقیق های صورت گرفته و مقایسه بین سرویس های ارائه شده بین بانک ها به راحتی می توان دید که بانک های خصوصی در زمینه خدمات اینترنتی به مراتب از بانک های دولتی پیشروتر هستند و این در حالی است که مشتریان بیشتر و مراجعات افزون تر بانک های دولتی ایجاب می کرد آنها زودتر بسترهای خدمات اینترنتی را برای مشتریان خود فراهم کنند.
رویکرد کند بانک های دولتی همچنین نشان می دهد که میزان توسعه بانکداری اینترنتی میان این دسته از بانک ها نیز یکسان نیست. در حالی که برخی از بانک های دولتی طی ماه های اخیر تلاش های زیادی برای بهره گیری از خدمات اینترنتی انجام داده اند برخی از بانک های دولتی اساسا با خدمات اینترنتی بیگانه اند و صرفا به ارائه خدمات از طریق خودپردازها اکتفا کرده اند.


ادامه مطلب...


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

نکاتی مفید در باره دستکاری در ویندوز XP
 


نکاتی مفید در باره دستکاری در ویندوز XP





  • چگونه متن Internet Explorer را در نوار بالا تغییر دهیم؟



  • چگونه ظاهر windows XP را تغییر دهیم؟



  • چگونه Clear Virtual Memory را در windows XP فعال گنیم؟



  • چگونه گزارش مشکل در windows XP را غیر فعال کنیم؟



  • چگونه پخش اتوماتیک CD در Windowx XP را غیر فعال کنیم؟



  • چگونه windows XP را به صورت کامل خاموش کنیم؟



  • چگونه Shared Documents را در windows XP غیر فعال کنیم؟


چگونه متن Internet Explorer را در نوار بالا تغییر دهیم؟
به منوی شروع کار ویندوز بروید.حالا بر روی RUN کلیک کنید.بنویسید : regedit و بر روی OK فشار دهید.حالا به این صورت به قسمت مورد نظر بروید :


HKEY_CURRENT_USER-->Software-->MicrosoftInternet Explorer-->Main


سپس مقدار Window Title را به مقدار مورد علاقه خود تغییر دهید.


ادامه مطلب...


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

کلیدهای کاربردی برای کار در محیط اینترنت
 


هر سیستم عامل ویندوزی عملکردهای بسیار زیادی دارد که شخص کاربر عموماً از آنها اطلاعی ندارد. در حالی که شما با این عملکردها به راحتی می توانید در زمان صرفه جویی فراوانی کنید. این مقاله، توضیح می دهد که چگونه می توانید کار با ویندوز را برای خود آسانتر کنید.
نکته مهم در این است که شما احتیاجی بهdownload کردن برنامه خاصی ندارید، بلکه هر آنچه لازم است، کامپیوتر شما در بطن خود دارد.
?.ورق زدن صفحات اینترنت در Explorer
این دستور در سیستم فایل های ویندوز 9X، ME، NT، 2000 و XP عمل می کند.شما برای ورق زدن صفحات در اینترنت، لازم نیست که حتماً از ماوس استفاده کنید، بلکه توسط کلیدهایAlt و مکان نماهای (Cursor) چپ و راست، این عمل بسیار آسانتر خواهد بود.
?.باز کردن پنجره ای جدید در Explorer
این دستور در سیستم عامل های ویندوز9X، ME، NT و 2000 عمل می کند. به طور معمول، اگر بخواهید لینکی را که در یک صفحه اینترنت قرار گرفته، باز کنید، روی آن کلیک راست ماوس را فشار می دهید و از منوهای آن فرمان Open in new window را انتخاب می کنید. ولی روش و دستور سریعتر برای این کار وجود دارد: ابتدا کلیدshift را فشار دهید و بعد کافی است که رویLink مورد نظر، یکبار کلیک کنید.


ادامه مطلب...


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

برای راه اندازی یک سایت بر روی اینترنت چقدر باید هزینه کنیم؟
 


بسیاری از شرکت ها، موسسات و افراد می خواهند حضوری الکترونیکی بر روی اینترنت داشته باشند تا از این طریق محصول یا خدمات خود را بازاریابی کنند و بفروش برسانند. همه آنها می خواهند بدانند که این کار چقدر برایشان هزینه دارد. نویسنده قصد دارد در این مقاله نگاهی اجمالی داشته باشد به فهرستی از مهمترین هزینه ها ...


آنچه مسلم است این است که ورود به گرداب گسترده گیتی از همان لحظه و ثانیه اول خرج دارد و اجازه دهید یک بار دیگر برای شما بگویم که منظور من از گرداب گسترده گیتی صرفاً اینترنت یا وب گسترده نیست. شما از همان زمانی که از تلفن های سلولی خودتان استفاده کردید، از همان زمانی که برای دریافت تصاویر تلویزیون های ماهواره ای، آنتن و دستگاه Setup Box رسیور خودتان را خریداری و نصب کردید، از همان زمانی که کامپیوتری خریدید و برایش نرم افزار های مختلفی نصب کردید، از همان زمان، وارد گرداب شده اید و همه ی شما بخوبی می دانید که از همان زمان بایستی خرج می کردید. پرداخت پول به فروشنده تنها بخشی از این پروسه ورود به گرداب گسترده گیتی است. زمان پارامتر دیگری است که باید برای یادگیری و آموختن مداوم و تمرین و در عین حال به سرعت آموخته ها را به افرادی که بیرون از گرداب هستند - برای بقای خود و دیگران - آموزش دادن صرف شود.


فن آوری اطلاعات و ارتباطات صرفاً برخورداری از تجهیزات و استفاده از آنها نیست. بسیاری از مردم فکر می کنند که با داشتن یک کامپیوتر (رومیزی یا همراه) و یک مودم و خط تلفن، یک تلفن (رومیزی یا همراه) و تجهیزات و نرم افزار های لازم و غیره به استفاده از آخرین فن آوری های اطلاعات دست یافته اند که چنین نیست. داشتن این تجهیزات و نرم افزار ها و حتی اتصال به اینترنت و یا داشتن یک سایت وب بر روی شبکه جهانی به معنای دستیابی به فن آوری اطلاعات نیست. واقعیت این است که در قرن حاضر، تنها چیزی حدود 10 درصد از نوع بشر توانسته است به فن آوری اطلاعات به معنای واقعی دست یابد. دستیابی و استفاده واقعی از آخرین و مدرن ترین فن آوری ها چه در زمینه اطلاعات و چه در رابطه با ارتباطات بایستی موجب افزایش بهره وری در سازمان یا شرکت مورد نظر و پرسنل مرتبط با آن شود. فن آوریهای مدرن و انتخاب بهترین آنها در رابطه با اطلاعات و ارتباطات بایستی ارتباطات درون و برون سازمانی را سهل تر و سریعتر کند. اخبار و رویداد ها را به موقع برساند و تحویل دهد و باعث انقلابی در محیط های کاری و حتی در خانه ها و در کانون های خانواده شود. در کنار تجهیزات و نرم افزار ها و سخت افزار ها، شناسایی نیاز و آموزش افراد از امور اصلی و حیاتی در رابطه با استفاده واقعی از فن آوری اطلاعات است. بنابر این شرکت ها و موسسات و سازمانها و حتی افراد بایستی برای برخورداری از مزایا و استفاده جدی از فن آوری اطالاعات و ارتباطات خود یک طرح اساسی داشته باشند. ناهماهنگی در پیش بردن امور، آفتی است که گریبان شرکت ها یا گرفته است و یا اینکه بزودی خواهد گرفت. از همین روست که معتقدم تا شرکت ها و سازمانها و افراد بیایند از فن آوری های نوین بدرستی و مطابق با طرح استفاده کنند بایستی هزینههایش را نیز بپردازند. در شرکت ها و سازمانهایی که کاغذ بازی وجود دارد، صدها و هزاران کامپیوتر متصل به اینترنت نمی تواند بهره وری پرسنل و سازمان را بالا ببرد. تا زمانی که پرسنل برای استفاده صحیح از فن آوری و اطلاعات آموزش ندیده باشند، داشتن یک سایت وب روی اینترنت مسلماً نمی تواند فروش را افزایش دهد. بنابر این کلیه امور جاری شرکت یا سازمان از اتوماسیون امور مالی، بازاریابی و فروش گرفته تا اتوماسیون مدیریت در هر یک از اجزای پروژه بایستی همگام با تکنولوژی نوین باشد. این امور، همه و همه هزینه دارد و مهمترین هزینه ای که باید پرداخت شود، وقت و زمان است برای آموزش حرفه ای پرسنل در اجرای سریع و دقیق وظایف محوله.


ادامه مطلب...


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

آموزش کامل کار با ابزار Dr.Watson در ویندوز
 


امروز میخواهم درباره یکی دیگر از ابزارهای مهم و مفید و مخفی ویندوز XP صحبت کنم. خیلی از کاربران هستند که نام این برنامه را زیاد شنیده اند اما تا به حال به آن توجهی نکرده اند و خیلی راحت از کنار آن گذشته اند.
نام این برنامه Dr.Watson است که شرکت Microsoft آن را در ویندوز قرار داده است. این برنامه در ویندوز XP نسبت به نسخه های قدیمی تر خود پیشرفت بسیار زیادی کرده است. بسیار کاملتر و کار آمدتر شده است. اما کار این برنامه چیست ؟
شما به وسیله این برنامه میتوانید به راحتی ریشه مشکلات بسیار جدی را که در سیستم ها اغلب باعث قفل کردن دستگاه و ... میشود ، ردیابی کنید و بعد برای رفع مشکل اقدام کنید.
هنگامی که شما برنامه Dr.Watson را اجرا کنید ، این برنامه در پس زمینه قرار میگیرد و منتظر به وجود آمدن یک مشکل در سیستم شما میماند تا جزئیات آن را ثبت کند ( آیکن این برنامه در نوار وظیفه قرار میگیرد ). بسیاری از افراد فکر میکنند که به این برنامه در ویندوز XP نیاز پیدا نخواهند کرد چون این ویندوز نسبت به ویندوزهای قبلی خود بسیار پایدارتر و مستحکم تر است و خوب همه این موضوع را قبول دارند. اما با تمام این پایداری بازهم امکان دارد ناگهان مشکل جدی ای برای ویندوز XP نیز پیش بیاید. اگر شما در آن هنگام این برنامه را اجرا کرده باشید میتوانید به راحتی مشکل را رد یابی کرده و پس از حل آن دیگر نگران به وجود آمدن چنین مشکلی نباشید. پس بهتر است همیشه به فکر باشید تا بعدا پشیمان نشوید.
ادامه مطلب...


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر
یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

آموزش ساخت CD های Autorun
 


در حالت معمول اگر شما یک فایل انیمیشن یا یک موسیقی را روی CD رایت کنید و آن را درون درایو قرار دهید اتفاق خاصی نمی افتد. چون در سیستم عامل ها به طور معمول قابلیت autorun یا خود راه انداز وجود ندارد. (اگر چه در ویندوز XP راه های زیادی برای این کار وجود دارد).


برای این که ما یک autorun CD داشته باشیم, علاوه بر اطلاعات مورد نظرمان باید فایل های دیگری نظیر فایل autorun.inf را نیز روی CD قرار دهیم. نوع این فایل txt بوده و خودتان نیز می توانید آن را ایجاد کنید. اما آسان ترین راه, استفاده از برنامه ای است که این کار را به راحتی برای شما انجام می دهد. یکی از برنامه هایی که در این کار به شما کمک فراوانی می کند, برنامه ای است تحت عنوان Autorun Wizard v2.0 که نسخه آزمایشی آن از روی نشانی  http://www.rjlsoftware.com/software/utility/autorun/order.shtrl قابل دریافت است. البته این برنامه صفحه splash (همان صفحه ظاهر شونده اولیه) خود را به Autorun CD شما می افزاید و همچنین هزینه خرید آن در حدود بیست دلار است.


ادامه مطلب...


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

windows و راههایی برای استفاده از عکس
 


زمانی که در حال طراحی وب سایت یا درست کردن Presentation یا سر هم کردن یک آلبوم عکس خانوادگی هستید. این فایل های بزرگ media به زودی کل کامپیوتر شما را می پوشند. windows راههایی را برای احاطه بیشتر بر روی این فایل های بزرگ مهیا کرده.


به کارگرفتن panel: task panel در سمت چپ Explorer در windows xp قرار گرفته و به شما کنترل بیشتری بر روی فایل ها و فولدرها دارید. اگر شما این پنل را نمی بینید شاید  یک پنجره از فولدرهای ویندوز شما خیلی کوچک باشد و یا شاید panel شما خاموش باشد. برای روشن کردن این panel ازمنوی tools بخش folderoption را انتخاب کنید و بعد بر روی show common task in folder کلیک کنید.شاید پنل در بعضی از پنجره ها آنقدر با ارزش نباشد. برای ایجاد تغییرات در این لیست در یک فضای خالی از فولدر کلیک سمت راست کنید. Customizie This Folder را انتخاب کنید.(این Command برای شاخه های root وجود ندارد). از پنجره باز شده Castomize را انتخاب کنید و از منوی what kind of folder بخش مورد نظر را انتخاب کنید که بیشتر به محتوای داخل فولدرتان شبیه باشد مثل photo Album برای فولدری که چندین عکس را در برگرفته بر روی Apply کلیک کنید و اگر task panel آپشن هایی را که خواسته بودید نمایش داد بر روی ok کلیک کنید.


ادامه مطلب...


<   <<   6   7   8   9      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ