سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثمره ذکر روشنی گرفتن دلهاست . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 89 تیر 13 , ساعت 10:0 عصر

Windows و راههایی برای استفاده از عکس

 

زمانی که در حال طراحی وب سایت یا درست کردن Presentation یا سر هم کردن یک آلبوم عکس خانوادگی هستید. این فایل های بزرگ media به زودی کل کامپیوتر شما را می پوشند. Windows راههایی را برای احاطه بیشتر بر روی این فایل های بزرگ مهیا کرده.

به کارگرفتن panel: task panel در سمت چپ Explorer در Windows xp قرار گرفته و به شما کنترل بیشتری بر روی فایل ها و فولدرها دارید. اگر شما این پنل را نمی بینید شاید  یک پنجره از فولدرهای ویندوز شما خیلی کوچک باشد و یا شاید panel شما خاموش باشد. برای روشن کردن این panel ازمنوی tools بخش folderoption را انتخاب کنید و بعد بر روی show common task in folder کلیک کنید.شاید پنل در بعضی از پنجره ها آنقدر با ارزش نباشد. برای ایجاد تغییرات در این لیست در یک فضای خالی از فولدر کلیک سمت راست کنید. Customizie This Folder را انتخاب کنید.(این Command برای شاخه های root وجود ندارد). از پنجره باز شده Castomize را انتخاب کنید و از منوی what kind of folder بخش مورد نظر را انتخاب کنید که بیشتر به محتوای داخل فولدرتان شبیه باشد مثل photo Album برای فولدری که چندین عکس را در برگرفته بر روی Apply کلیک کنید و اگر task panel آپشن هایی را که خواسته بودید نمایش داد بر روی ok کلیک کنید.


حالتی را که در فولدر انتخاب کردید شاید حالت view شما را در آن فولدر تغییر بدهد مثلا از Thumb nails به icon یا Details. برای تغییر دادن view در این فولدر مخصوص از منوی view حالت مورد نظر را انتخاب کنید حالت Filmstrip فقط زمانی ظاهر میشه که فولدر چنین عکس را در برگرفته باشد.

فعال کردن thumbnails : تمام windows ها از 98 به بعد می تونند فایل های معروف مثل bmp وgif و jpg به صورت thumbnails نشان بدهند. برای فعال کردن این حالت از منوی viewبخش Thumbnails را انتخاب کنید در ویندوز 98 شما این آپشن را نمی بینید ولی فقط backspace را بزنید برای برگشتن یک مرحله به قبل و بر روی فایل اصلی کلیک سمت راست کنید (که در برگرفته عکس باشد) و properties را انتخاب کنید در قسمتGeneral گزینه Enable thumbnail view را تیک بزنید و بر روی ok کلیک کنید. دفعه بعد که وارد فولدر شوید عکس ها را به صورت thambaails می بینید.

تغییر اندازه thumbnail: نرم افزار مجانی Tweak قسمتی از (power toys collection) به شما اجازه می دهد که سایز و کیفیت این thumbnails ها را تغییر بدهید. اگه این نرم افزار را ندارید می توانید از لینگ زیر برای windows xp دانلود کنید http://www.microsoft.com/windows xp/downloads/powertoys.asp

فشردن thumbails های بیشتر درون یک فولدر راه دیگری وجود دارد، اول مطمئن باشید که فولدربار خاموش است، حالا بر منوی view?Explorer bar و بعد folder را انتخاب کنید حالا بر روی فولدری که thamboails شما را در بر گرفته کلیک کنید. حالا shift را نگه دارید و بر روی فولدرکلیک کنید اسم فایل را مخفی می شود و این عمل موجب بزرگتر شدن سایز عکس می شود.

تماشا کردن چندین فایل به صورت هم زمان : ویندوز me به شما این امکان را می دهد که فایل ها را به صورت slide show ببینید. در ویندوز xp قابلیتهای اضافه شده که اجازه می دهد فایل عکس صدا و فیلم را بطور مستقیم از یک پوشه مشاهده کرد برای این کار اول مطمئن شدید که فولدر که این multi media را در بر گرفته حالت task panel فعال است شما به کلیک کردن slide show و play all و با play all می توانید همه فایل ها را یک باره وارد windows media player کنید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ