سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسیار سرزنش مکن ؛ زیرا کینه به بار می آورد و به دشمنی می انجامد، و زیادی آن، از بی ادبی است . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

 آیا بانک الکترونیکی همان بانک مجازی است؟


باید خیلی دقت کرد که بانک مجازی یا اصلا هر کسب و کار مجازی، نسخه‌ الکترونیکی‌ای از آنچه در دنیای محدود فیزیکی انجام می‌شود، نیست.

این دنیا می‌تواند کاملا جدید باشد و هیچ ارتباطی با مدلی که در دنیای فیزیکی از آن پدیده، مثلا بانکی که الان در ذهن‌مان داریم نداشته باشد، به خصوص اگر بخواهیم برای اولین بار در یک محیط محدود و تحت کنترل آن را ایجاد کنیم. شاید با یک مثال بتوان منظور را شفا‌ف‌تر بیان کرد.

کسب و کار جدیدی که شرکت آمازون یا گوگل شروع کردند (منظور ورود به تولید سخت‌افزار متناسب با خدماتی است که قبلا ارایه می‌داده‌اند) را در نظر بگیرید؛ این خدمات هستند که شکل سخت‌افزار و تازه بعد از آن، شکل و ساختار و قواعد کسب و کار ازجمله مدل‌های بازاریابی، عملیات، ساختارهای مالی و غیره را تبیین می‌کنند. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در مدل مجازی بانکداری، ارتباط فیزیکی ذی‌نفعان مختلف قطع می‌شود، با طراحی مناسب بستر، روش‌های کاملا نو را بشود خیلی خوب پایه‌گذاری و با بازکردن ساختارهای نوآوری و فرصت‌ها، مفاهیم کاملا جدیدی را ایجاد کرد. مثلا مفهومی مانند بانکداری اسلامی (منظور مفهوم مدنظر مسلمانان و شاید نه آن چیزی است که الان پیاده می‌شود) را در نظر بگیرید؛ با توجه به اینکه در بانکداری مجازی، پول یک متغیر است که علاوه بر مقدار می‌تواند ابعاد دیگری هم داشته باشد، شاید بتوان به نحوی سود‌آوری پول‌ها را رهگیری نیز کرد. همچنین می‌توان هزینه‌های عملیات بانکی را به شدت کاهش داد و یا مستقل از کمیت پول کرد و مثلا کارمزد را به جای درصدی از پول، هزینه ثابتی نسبت به عملیات قابل تعقیب تلقی کرد. شاید جملات فوق گویای آن چیزی که در ذهن هست، نیستند اما اگر کمی‌ به پدیده‌ای که شرکت اپل در حال گسترش آن است، فکر کنیم، شاید بتوان موضوع را بهتر توضیح داد.

الان شرکت اپل با ارایه آی‌پد جدید که قابل حمل، سبک، با اتصالات (بخوانید ارتباطات) بسیار خوب و چارچوب نرم‌افزاری خاص خودش است، اکوسامانه جدیدی را ایجاد می‌کند که هزاران شرکت در تلاش هستند در این اکوسامانه فعالیت کنند. شرکت اپل هم از این اکوسامانه به شکل انگلی استفاده می‌کند و 33 درصد سودآوری هر شرکت را (تقریبا برابر با گردش پول آن شرکت) که در بخش تجاری این اکوسامانه فعالیت می‌کند، تصاحب می‌کند. در واقع شرکت اپل یک مرکز رشد برای برنامه‌های خاص خودش فراهم کرده است که فرآورده‌هایش یا نوزادانش به جامعه‌ای که خودش شکل داده، ورود پیدا می‌کنند. با ذکر این نکته که سخت‌افزار و بستر لازم برای ارایه این خدمت را هم در اختیار مردم (عمده مصرف‌کنندگان این اکوسامانه) برای ارتباط و حضورشان در این جامعه قرارداده است و اینکه در آینده رقبای این شرکت هم احتمالا اقدامات جدیدی را انجام خواهند داد و این جوامع نیاز به تعاملات دارند و غیره.

حالا اگر برگردیم به مساله بانکداری مجازی یا بانک مجازی یا جامعه بانکی مجازی یا هر اسم و تعبیر دیگری که مناسب‌تر باشد، ممکن است نگاه‌مان را در شکل بانکداری به شکل الکترونیکی یا به شکل بانکداری بدون شعبه فیزیکی یا پول فیزیکی یا الکترونیکی و تراکنش‌های الکترونیکی محدود کنیم اما تعاملات و رویه‌ها و حسابداری و غیره همانی باشند که در حال حاضر صورت می‌گیرند؛ فقط به شکل الکترونیکی، اما آیا واقعا لزومی دارد که در دنیای مجازی، بانکداری همین شکلی باشد که الان هست؟

آیا واقعا در این بانکداری، گرفتن پول‌هایی مثل کارمزد، ضروری است یا اینکه مثلا می‌شود مانند شرکت اپل با تکیه بر نظریه بانکداری اسلامی، بستر فعالیت را در اکوسامانه جدید فراهم کرد، مثلا سرمایه را برای رشد شرکت‌ها در اختیارشان قرار داد. نمی‌خواهیم وارد موضوع شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر (VC)‌ها و غیره بشویم که شاید در دنیای مجازی به راحتی حلقه‌های مختلف برای حمایت از خلاقیت و نوآوری و تولید ارزش از ایده و ابتکار را بتوان فراهم کرد و حلقه آخر هم بشود بانکداری مجازی، اما در ضمن می‌شود مفاهیم و خدمات جدیدی را نیز در این حیطه فراهم آورد.به نظر می‌آید اگر بنا باشد برنامه‌های راهبردی برای ایران در این خصوص تهیه شود خیلی مهم است که بر نوآوری در این مورد تکیه شود تا شاید بتوانیم با گامی بزرگ و حرکت بدون توپ، از رقبا پیشی بگیریم و خیلی دقت کنیم که در دام بانکداری الکترونیکی به جای بانکداری مجازی نیفتیم. در دنیای مجازی ساز و کارها می‌توانند کاملا متفاوت از آن چیزی باشند که در دنیای فعلی با ابعاد محدود وجود دارند.

مفاهیمی مثل گردش پول، انباشت سرمایه، سرمایه مشترک چندین مجموعه و غیره و یا حساب مجازی، کارمزد و سود مجازی، پول مجازی، نقدینگی مجازی، بدهی و وام مجازی، سرمایه مجازی و اعتبار مجازی مفاهیمی هستند که لازم است ارگان‌هایی مانند بانک مرکزی ایران و مراکز پژوهشی روی آنها تحقیق و توسعه انجام دهند (همین‌طور سرمایه‌گذاری مجازی). شاید در مرحله اول کار بتوان بانکداری الکترونیکی بر پایه نظام فشل فعلی بانکداری را ایجاد کرد اما اگر بخواهیم در این عرصه حرف جدیدی داشته و پیشگام باشیم باید خیلی سریع فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم.

پیشنهاد می‌شود در این خصوص اتاق فکری، مرکز خلاقیتی، مرکز ایده‌پروری و... از طریق بانک مرکزی و یا مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام و یا... تشکیل و با حمایت از آن روی رویکردهای خلاقانه در بانک‌های مجازی و با نگاهی به اصول اسلامی تعامل با سرمایه و پول و یا حتی بدون آن (برای جلوگیری از سرکوب خلاقیت) کار بشود، نه بانکداری الکترونیکی.


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر
یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

VPN با ویندوز


استفاده از اینترنت به عنوان بستر انتقال داده ها هر روزگسترش بیشتری پیدا می کند . باعث می شود تا مراجعه به سرویس دهندگان وب و سرویس های Email هر روز بیشتر شود . با کمی کار می توان حتی دو کامپیوتر را که در دو قاره مختلف قرار دارند به هم مرتبط کرد . پس از برقراری این ارتباط ،‌هر کامپیوتر،کامپیوتر دیگر را طوری می بیند که گویا در شبکه محلی خودش قرار دارد. از این رهگذر دیگر نیازی به ارسال داده ها از طریق سرویس هایی مانند Email نخواهند بود. تنها اشکال این کار این است که در صورت عدم استفاده از کارکردهای امنیتی مناسب،‌کامپیوترها کاملا در اختیار خرابکارن قرار می گیرند. VPN ها مجموعه ای از سرویس های امنیتی ردر برابراین عملیات رافراهم می کنند. در بخش قبلی با چگونگی کار VPN ها آشنا شدید و در اینجا به شما نشان می دهیم که چگونه می توان در ویندوز یک VPN شخصی راه انداخت. برای این کار به نرم افزار خاصی نیاز نیست چون مایکروسافت همه چیزهای لازم را در سیستم عامل گنجانده یا در پایگاه اینترنتی خود به رایگان در اختیار همه گذاشته.


پیش نیازها
برای اینکه دو کامپیوتر بر پایه ویندوز بتواند از طریق VPN به هم مرتبط شوند دست کم یکی از آنها باید به ویندوز NT یا 2000 کار کند تا نقش سرویس دهنده VPN را به عهده بگیرد. ویندوز های 9x یا Me تنها می توانند سرویس گیرنده VPN باشند. سرویس دهنده VPN باید یک IP ثابت داشته باشد. روشن است که هر دو کامپیوتر باید به اینترنت متصل باشند. فرقی نمی کند که این اتصال از طریق خط تلفن و مودم باشد یا شبکه محلی. IP در سرویس دهنده VPN باید مجاز (Valid) باشد تا سرویس گیرنده بتواند یک مستقیما آن را ببیند. در شبکه های محلی که اغلب از IP های شخصی (192.168.x.x) استفاده می شود VPN را باید روی شبکه ایجاد کرد تا ایمنی ارتباط بین میان کامپیوترها تامین شود. اگر سرویس گیرنده VPN با ویندوز 95 کار می کند نخست باید Dial up Networking Upgrade 1.3 را از سایت مایکروسافت برداشت کرده و نصب کنید. این مجموعه برنامه راه اندازهای لازم برای VPN را در خود دارد . البته مایکروسافت پس از Upgrade 1.3 Networking Dial up نگارش های تازه تری نیز عرضه کرده که بنا بر گفته خودش ایمنی و سرعت ارتباط VPN را بهبود بخشیده است .


نصب سرویس دهنده VPN
روی کامپیوتر بر پایه ویندوز NT نخست باید در بخش تنظیمات شبکه، راه انداز Point to Point Tunneling را نصب کنید. هنگام این کار، شمار ارتباط های همزمان VPN پرسیده می شود. در سرویس دهنده های NT این عدد می تواند حداکثر 256 باشد. در ایستگاه کاری NT،‌ این عدد باید 1 باشد چون این سیستم عامل تنها اجازه یک ارتباط RAS را می دهد. از آنجا که ارتباط VPN در قالب Remote Access برقرار می شود ویندوز NT به طور خودکار پنجره پیکر بندی RAS را باز می کند. اگر RAS هنوز نصب نشده باشد ویندوز NT آن را نصب می کند. هنگام پیکربندی باید VPN Adapter را به پورت های شماره گیری اضافه کنید. اگر می خواهید که چند ارتباط VPN داشته باشید باید این کار را برای هر یک از VPN Adapter ها انجام دهید .


پیکربندی سرویس دهنده RAS
اکنون باید VPN Adapterرا به گونه ای پیکربندی کنید که ارتباطات به سمت درون (incoming) اجازه بدهد. نخست باید پروتکل های مجاز برای این ارتباط را مشخص کنید . همچنین باید شیوه رمز گذاری را تعیین کرده و بگویید که آیاسرویس دهنده تنها اجازه دسترسی به کامپیوترهای موجود در شبکه کامپیوتر ویندوز NT، در این وضیعت، سرویس دهنده VPN می تواند کار مسیر یابی را هم انجام دهد. برای بالاتر بردن ایمنی ارتباط، می توانید NetBEUI را فعال کرده و از طریق آن به کامپیوترهای دور اجازدسترسی به شبکه خود را بدهید. سرویس گیرنده، شبکه و سرویس های اینترنتی مربوط به سرویس دهنده VPN را نمی بینید . برای راه انداختن TCP/IP همراه با VPN چند تنظیم دیگر لازم است. اگر سرویس دهنده DHCP ندارید باید به طور دستی یک فضای آدرس(Adress Pool ) IP را مشخص کنید. به خاطر داشته باشید که تنها باید از IP های شخصی (Private) استفاده کنید.
این فضای آدرس باید دست کم 2 آدرس داشته باشد ،‌یکی برای سرویس دهنده VPN و دیگری برای سرویس گیرنده VPN . هر کار بر باید برای دسترسی به سرویس دهنده از طریق VPN مجوز داشته باشد. برای این منظور باید در User Manager در بخش Dialing اجازه دسترسی از دور را بدهید . به عنوان آخرین کار،Remote Access Server را اجرا کنید تا ارتباط VPN بتواند ایجاد شود.


ادامه مطلب...


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

ارسال فایلها


بعد ازاین که در پنجره Connect تنظیمات مربوطه را انجام دادید و توسط شماره گیری به شماره مربوطه متصل شدید. برای مشخص کردن فایلهای ارسالی ازمنوی Transferگزینه Send File را


انتخاب کنید تا کادر محاورهای Send File در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.


در کادرمحاوره ای ظاه رشده برایا نتخاب فایل موردنظرتان برروی کلید Browse کلیک کنید تا کادر محاوره File to SendSelect درروی صفحه نمایش ظاهر گردد.


در کادرمحاوره ای فوق شما کافی است فایل موردنظرتان را انتخاب نموده و برروی کلید Open کلیک نمایید و درکادر محاورهای Send file بر روی کلید Send کلیک کنید تا عمل ارسال انجام پذیرد.


ارسال پیغام به صورت متن بعد ازاین که به شماره موردنظرتان متصل شدید در پنجره اصلی برنامه Terminal Hyper شمابه صورت مستقیم می توانید متن موردنظرتان را تایپ نمایید. متن تایپی دراین قسمت برای دوست شما کهبه کامپیوتراو توسط برنامه HyperTerminal متصل شدید نیز قابل مشاهده می باشد.


مشخص کردن محلی برای ذخیره سازی فایلهای دریافتی شما به سادگی می توانید محلی را برای ذخیره سازی فایلهای دریافتی از طریق برنامه رابه صورت پیش فرض تعریف نمایید. برای این منظورازمنوی Transferگزینه Receive Fileراانتخاب نمایید تا کادر محاوره ای مربوطه در روی صفحه نمایش ظاهرگردد. درکارمحاوره ای فوق شما با کلیک نمودن کلید Browse می توانید محلی را برای ذخیره سازی فایل دریافتی تعیین نمایید.


ادامه مطلب...


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

ارسال فایلها بدون استفاده از اینترنت


HyperTerminalبرنامه ای است که توسط آن میتوانید بااستفاده ازخطوط تلفن(وبدون نیازبه اینترنت)فایلهایی رااز هرنوع به دوستانتان ارسال و یا ازآنها فایلهایی رادریافت نمایید.


شاید شمااز ارسال فایلها توسط ابزار ذخیره سازی (مانند CD ، دیسک و ... ) خسته شده اید دراین قسمت قصد داریم به بررسی یکی ازقابلیتهای جذاب و کمتر شناخته شده ویندوز که


توانایی بالایی درارسال ودریافت فایلهای مختلف به نام HyperTerminal بپردازیم.


HyperTerminal چیست؟


HyperTerminal برنامه ای است که توسط آن میتوانید با استفاده از خطوط تلفن (وبدون نیازبه اینترنت)فایلهایی را از هرنوع به دوستانتان ارسال و یا ازآنها فایلهایی رادریافت نمایید. در


صورت کار با این برنامه در بسیاری از موارد شما دیگر نیازی به استفاده ازاینترنت نخواهید داشت ، بنابراین قادرید درهزینه های اتصال به اینترنت تا حد زیادی صرفه جویی کنید. برنامه


HyperTerminal به صورتی کامل اًساده وآسان طراحی گردیده به صورتی که شما باچند بار کار کردن با آن می توانید با نحوه کارکاملاً آشنا گردید


نکته: برای استفاده ازHyperTerminal شمابه امکانات خاصی نیازندارید فقط کافی است که کامپیوترشما و فرد گیرنده به یک مودم مجهز باشد تا شما از طریق خط تلفن فایل موردنظرتان را


ارسال و یا دریافت نمایید.


ادامه مطلب...


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر
یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

طریقه ساخت و استفاده از دیسک Startup


دیسک Startup چیست ؟


 دیسک Startup یک فلاپی راه انداز ویندوز است که می تواند در شرایطی که ویندوز توان را ه اندازی کامپیوتر را ندارد با راه اندازی کامپیوتر اشکالات احتمالی را با کمک فرامین موجود بر روی آن برطرف سازد. برای کاربری که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کند داشتن یک دیسک Startup و CD ویندوز به مراتب از نان شب هم واجب تر است.


 • ساخت دیسک Startup در ویندوز ?? و ME


 از پنجره Control Panel بر روی آیکون Add/Remove Programs دابل کلیک کنید (پنجره Control Panel از طریق My Computer و یا منوی Start قابل دسترسی خواهد بود). در پنجره ای که ظاهر خواهد شد زبانه (Tab) سوم موسوم به Startup Disk را انتخاب کرده بر روی دکمه Create Disk کلیک کنید. پس از چند لحظه ویندوز در پنجره ای از شما خواهد خواست تا CD ویندوز را در داخل CD Drive قرار دهید. با انجام این خواسته ویندوز بر روی OK کلیک کنید. با ظاهر شدن پنجره بعدی یک فلاپی سالم (فاقد (Bad Sector) را در فلاپی درایو قرار داده و بر روی OK کلیک کرده و تا ساخته شدن دیسک Startup صبر کنید.


 • ساخت دیسک Startup در ویندوز XP


 یک فلاپی دیسک سالم در درایو فلاپی قرار داده و از پنجره My Computer بر روی آیکون ?‎/? Floppy (A:) کلیک راست کرده فرمان Format را اجرا نمایید. در پنجره ای که ظاهر خواهد


 شد گزینه Create an MS-DOS startup disk را انتخاب کرده و پس از کلیک بر روی دکمه Start در انتظار ساخته شدن دیسک Startup باقی بمانید.


 • استفاده از دیسک Startup


ادامه مطلب...


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

تورنت چیست ؟
تورنت چیست ؟ ( torrent )


تورنت یک شبکه اشتراک گذاری فایل بین کاربران است. یعنی کاربران این شبکه فایل هایی رو که روی کامپیوترشون دارن، با کمک یک برنامه خاص بین بقیه کاربران به اشتراک میذارن. حالا شما میری و بعضی سایت ها مانند torrentz.com به شما این امکان رو میده که روی کامپیوتر های هزاران نفر در سراسر جهان جستجو کنید و از روی کامپیوترشون فایل هایی رو که خیلی جاها پیدا نمیشه دانلود کنید. توجه کنید که دانلود در این شبکه از طریق اتصال کاربران به یکدیگر صورت میگیرد و نه از طریق دانلود از روی یک سایت خاص.
می خواهم درباره تورنت بیشتر بدانم؟
اکثر کسانی که با وب و دانلود سروکار دارند تورنت را می شناسند و اکثر کسانی که تورنت را می شناسند گهگاه تورنتهایی را دانلود می کنند اما تعداد کمی از کسانی که با وب سروکار دارند می دانند که تورنت حقیقتاً چیست. (تورنت(torrent)
عده ای فکر می کنند که تورنت در واقع سروری برای دانلود است و نکته جالب تر اینجاست که در اینترنت هم اطلاعات ناقصی در مورد تورنت وجود دارد. یعنی بیشتر سایت هایی که در مورد تورنت مقداری می نویسند تنها توضیح می دهند که چگونه باید تورنتها را دانلود کرد.
اما تورنت torrnet در حقیت ابتکاری بسیار جالب در طراحی پروتکل است.
پروتکل مجموعه ای از قوانین است که انتقال داده ها را امکان پذیر می سازد. تورنت یکی از چندین پروتکل مشهور و پراستفاده در سطح جهان است.
ساده ترین و تیپیک ترین متد دانلود این است که رایانه شما درخواستی برای سرور دانلود می فرستند و سرور شروع به فرستادن فایل برای رایانه شما می کند. هر چقدر فایل پرتقاضا تر باشد، سرعت فرستادن فایل نیز کاهش می یابد و معمولاً محدودیت های زیادی برای این نوع دانلود وجود دارد.
متد (روش) دیگر، متدی به نام peer-to-peer است. در این متد تعداد زیادی کامپیوتر فایلی را برای یک دیگر به اشتراک می گذارند. یعنی شما به کامپیوتر های دیگری وصل شده و فایل مورد نظر را از آنها درخواست می کنید. سرعت این روش از روش قبل بیشتر است. چراکه کامپیوتر های دیگر، کامپیوترهایی معمولی مثل کامپیوتر شما هستند و مسئله ترافیک دانلود در مورد آنها وجود ندارد و شما با وصل شدن به چندین کامپیوتر و تکه تکه کردن دانلود، از ترافیک و کمبود سرعت دانلود رهایی می یابید.
مشکل اصلی اینجاست که عده ای از افراد فایلهایی را که دانلود کرده اند را برای دیگران به اشتراک نمی گذارند و از آپلود کردن فایل دانلود شده اجتناب می کنند. به این افراد به اصطلاح leecher (متقلب) می گویند. از طرفی اگر فایل مورد نظر شما در کامپیوتر دیگری وجود نداشته باشد، دیگر نمی توانید به این روش پناه بیاورید. (بسیاری از برنامه های افزایش سرعت دانلود از این روش استفاده می کنند)


ادامه مطلب...


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

آشنایی با برنامه Easy CD Creator 5 Platinum
 


این برنامه یک برنامه تالیف CD است و همچون هر برنامه مولف دیگری متواند CD های صوتی وداده ای مختلفی را به وجود آورد. اما علاوه بر این قابلیت که در تمام برنامه های از این دست وجود دارد در این برنامه یک سری ویژگی های دیگر را می توان مشاهده نمود. از جمله ی این ویژگی ها می توان به تهییه پشتیبان از درایو هارد ، ایجاد آلبوم عکسهای دیجتالی وضبط کلیپ های تصویری اشاره کرد. رابط جدید این برنامه دسترسی و استفاده از انتخاب های متعدد مو جود در این برنامه را آسان میکند. برای مثال با انتخاب وپژگی Project Selector پنجرهای با همین نام باز می شود که از درون آن می توانید به انتخاب یک پروژه ی بخصوص بپردازید.


ادامه مطلب...


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 12:53 عصر

حافظه مجازی (1)



حافظه مجازی سیستمی است که کامپیوتر یا سیستم عامل با استفاده از آن باعث میشود تا فرایندهای در حال اجرای کامپیوتر به غلط تصور کنند که حجم بالایی از حافظه ، را حتی بیشتر از میزانی که به طور فیزیکی در سیستم موجود است، در اختیار دارند . کامپیوتر از طریق ذخیره سازی اطلاعات پراستفاده در حافظه RAM و ذخیره اطلاعات کم استفاده در حافظه کندتر دیسک حافظه مجازی و مبادله داده ها بین این دو به هنگام دسترسی به دیسک، این کار را انجام میدهد .همانگونه که میدانید، سرعت RAM تقریبا صد برابر سرعت هارددیسک میباشد. برای بهینه سازی حافظه مجازی جهت افزایش کارآیی کامپیوتر ، حافظه مجازی ایستا از حافظه مجازی پویا موثرتر است. زیرا داده های موجود در دیسک پس از مدتی از حالت یکپارچه خارج شده و به دلیل افزایش و یا کاهش یافتن حجم حافظه مجازی پویاد، سیستم عامل ویندوز باید سکتورهای استفاده نشده از هارددیسک را یافته و به کمک آنها حافظه مجازی را بسازد. از سوی دیگر، حافظه مجازی ایستا، برای ذخیره داده ها در حافظه مجازی، از قبل فضای خاصی را پیش بینی مینماید.


ترفندهایی برای بهینه سازی حافظه مجازی:


ادامه مطلب...


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ