سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش دو گونه است [ در طبیعت [سرشته و [ به گوش [شنیده و تا سرشته نباشد، شنیده سود ندهد . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 90 اردیبهشت 2 , ساعت 7:30 صبح

آشنائی با مجموعه امنیتی Norton Internet Security 2010

فرآیند نصب


پس از اجرای فایل اجرائی نصب برنامه( و اتمام مراحل آنالیز سیستم و احتمالاً نصب چند فایل موردنیاز)، ویزارد نصب بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود( شکل [1]). برای سفارشی سازی بعضی از گزینه های نصب، می توانید گزینه Install Options را انتخاب کنید. در قسمت پائین این پنجره گزینه ای وجود دارد که موافقت شما را برای ارسال خودکار اطلاعات امنیتی منتخب به Symantec اعلام می کند. اگر تمایلی برای ارسال اطلاعات خود( و یا به گفته Symantec، مبارزه با جرایم دیجیتال) ندارید، می توانید این گزینه را غیرفعال کنید. حالا بر روی کلید Agree & Install کلیک نمائید.

بروزرسانی


پس از اتمام فرآیند نصب، در ناحیه Notification Area( گوشه پائین و سمت راست صفحه نمایش) بر روی آیکن برنامه کلیک کنید تا پنجره اصلی آن باز شود( شکل [2]). همانطور که می بینید، آخرین بروزرسانی نرم افزار ما به 183 روز پیش مربوط می شود.
برای بروزرسانی نرم افزار، بر روی گزینه Run LiveUpdate کلیک نمائید. به این ترتیب پنجره Norton LiveUpdate باز شده و فرآیند بروزرسانی آغاز می شود.

آشنائی با مجموعه امنیتی Norton Internet Security 2010

اینترفیس برنامه

برخلاف سایر نرم افزارهای مورد بررسی ما که پنجره اصلی آنها از نظر عرضی به دو ناحیه تقسیم شده بود، پنجره اصلی Norton Internet Security 2010 به سه ناحیه تقسیم شده است. ما این نواحی را از چپ به راست بعنوان نواحی اول تا سوم می نامیم. در قسمت بالای ناحیه اول، آیکن وضعیت امنیتی سیستم قرار گرفته است که در اینجا بصورت Secure( با یک تیک سفید در یک دایره سبز رنگ) مشخص شده است. اگر مشکلی در حوزه امنیت سیستم شما و یا خود مجموعه وجود داشته باشد، در اینجا یک علامت * سفید را در یک دایره قرمز رنگ خواهید دید. در قسمت پائین ناحیه اول، بخشی را مشاهده می کنید که به طور کلی فشار مجموعه Norton بر سیستم شما را بررسی می کند. اگر بر روی گزینه Norton Tasks کلیک نمائید، پنجره جدیدی باز خواهد شد( شکل[5]) که به شما اجازه می دهد که تمام وظایف پشت صحنه خاص Norton که در زمان بیکاری سیستم اجرا می شوند را مشاهده کرده و بر آنها نظارت داشته باشید. در زیر گزینه Norton Tasks در پنجره اصلی برنامه، دو شاخص برای نمایش میزان فعالیت پردازنده و سهم Norton از این فعالیت دیده می شوند. گزینه Performance، وضعیت عملکردی پردازنده و حافظه سیستم شما و همچنین فعالیتهائی که بر روی سیستم خود انجام می دهید را در یک پنجره مجزا نمایش می دهد. در نهایت، گزینه Application Ratings نیز میزان اعتمادپذیری نرم افزارهای کاربردی که بر روی سیستم شما نصب و اجرا شده اند را مشخص می کند( شکل [6]).
دو ناحیه دوم و سوم به سه بخش تقسیم شده اند: Network, Computer و Web. در ناحیه دوم هریک از این بخش ها شما می توانید بخشهای فرعی و گزینه Settings را ببینید. در حالیکه گزینه های مربوط به فعال یا غیرفعال نمودن مؤلفه های اصلی هر بخش در ناحیه سوم قرار گرفته اند.
بخش کامپیوتر، گزینه های مربوط به امنیت سیستم محلی شما را در اختیارتان قرار می دهد. اگر در این بخش بر روی گزینه Scan Now کلیک نمائید، جعبه محاوره ای جدیدی را مشاهده خواهید کرد که سه گزینه Run Quick Scan( برای اسکن سریع سیستم)، Run Full System Scan( برای اسکن کامل سیستم) و Run Custom Scan( برای اسکن سفارشی) را در اختیار شما قرار می دهد. شما در عین حال می توانید آخرین تاریخی که هریک از این اسکنها اجرا شده اند را مشاهده کنید.
در ناحیه سوم بخش اول، شما گزینه هائی را برای فعال یا غیرفعال کردن مؤلفه های اصلی این بخش مشاهده می کنید که عبارتند از:

آشنائی با مجموعه امنیتی Norton Internet Security 2010

-Insight Protection: به مجموعه Norton Internet Security امکان می دهد تا یک اسکن Insight Network را بر روی سیستم شما انجام دهد که در آن یک سرور دور که بر روی وب قرار دارد، حاوی آخرین تعاریف ویروس ها می باشد. هنگامیکه مجموعه Norton مشغول انجام یک اسکن Insight است، از تعاریف ویروسی که بطور محلی و یا بر روی Cloud نگهداری می شوند، استفاده می کند.
- Antivirus: نظارت بلادرنگ که در پشت صحنه اجرا شده و سیستم را برای حذف ویروسها و سایر تهدیدها اسکن می کند. این مکانیزم از فناوری Norton AutoProtect بهره می گیرد.

آشنائی با مجموعه امنیتی Norton Internet Security 2010

آشنائی با مجموعه امنیتی Norton Internet Security 2010

-Antispyware: بطور خودکار برنامه هائی که تلاش می کنند بر فعالیتهای شما نظارت کرده و یا اطلاعات خصوصی شما را سرقت نمایند را اسکن و حذف می کند.
- SONAR Protection: محافظت SONAR(Symantec Online Network for Advanced Response) بصورت پیشگیرانه خطرات امنیتی ناشناخته را براساس رفتار نرم افزارهای کاربردی بطور بلادرنگ بر روی کامپیوتر شما تشخیص می دهد.
برای فعال یا غیرفعال نمودن هریک از این مؤلفه ها، می توانید بر روی سوئیچ مقابل آنها کلیک کنید. این سوئیچ در وضعیت فعال به رنگ سبز و در وضعیت غیرفعال به رنگ قرمز درخواهد آمد.
بخش دوم، به محافظت شبکه اختصاص دارد. شما در ناحیه دوم این بخش به دو گزینه Vulnerability Protection ( برای شناسائی آسیب پذیریهای احتمالی سیستم عامل و نرم افزارهای کاربردی) و Network Security Map( یک نمایش تصویری از ابزارهای موجود بر روی شبکه ای که کامپیوتر شما به آن متصل است) دسترسی خواهید داشت. مؤلفه های موجود در ناحیه سوم بخش Network عبارتند از:

آشنائی با مجموعه امنیتی Norton Internet Security 2010

آشنائی با مجموعه امنیتی Norton Internet Security 2010

- Smart Firewall: فایروال هوشمند مجموعه Norton که با استفاده از فناوری Norton SONAR ریسکها و تهدیدهای آنلاین را بطور خودکار تشخیص داده و مسدود می نماید. در عین حال از دسترسی غیرمجاز اینترنت از/ به کامپیوتر شما جلوگیری می کند.
- Intrusion Prevention: بطور خودکار حملات اینترنتی که با هدف بهره گیری از برنامه های آسیب پذیر انجام می شوند را مسدود می کند. این تابع در عین حال حملات انجام شده از سوی تهدیدهائی که از قبل بر روی یک کامپیوتر آلوده قرار گرفته اند را نیز تشخیص داده و از آنها جلوگیری می نماید.
- Email Protection:eMailهای دریافتی شما را برای یافتن تهدیدهای احتمالی بررسی نموده و در صورت یافتن چنین مواردی آنها را مسدود و حذف می کند.
سومین بخش، به گزینه های مرتبط با وب اختصاص یافته است. در ناحیه دوم این بخش، شما سه گزینه Cards, Log-in و Parental Control را مشاهده می کنید. دو گزینه اول به نگهداری امن اطلاعات کاربری و Log-in شما در سایت های مختلف اختصاص دارند. گزینه Parental Control نیز همانطور که از نام آن مشخص است به کنترل والدین و نظارت بر دسترسی کودکان به سیستم و وب مربوط می شود.
مؤلفه های ارائه شده در ناحیه سوم این بخش عبارتند از:
- Identity Safe: هویت شما را هنگامیکه بر روی اینترنت هستید، امن نگه می دارد. این مؤلفه شامل یک مدیر کلمه عبور است تا Logon امن تک کلیکی و همچنین پر کردن خودکار فرمها برای سایتهائی که به دفعات از آنها بازدید می نمائید را امکانپذیر سازد.
- Browser Protection: از بهره گیری برنامه های Malware و سایتهای وب بدخواهانه از آسیب پذیریهای مرورگر وب شما برای حمله به کامپیوترتان، جلوگیری می کند.
- Safe Surfing: با استفاده از تجزیه و تحلیل هوشمندانه و یک فهرست از سایتهای جعلی شناخته شده که مرتباً بروزرسانی می شود، سایتهای وب فریبکار را تشخیص داده و به شما هشدار می دهد.
- Download Intelligence: اطلاعات مربوط به سلامت و اعتبار بارگذاریها را به منظور محافظت از شما در برابر Malwareها تأمین می کند. Download Insight به شما کمک می کند تا در مورد اینکه آیا بارگذاریها برای نصب امن و سالم هستند یا خیر، تصمیم بگیرید.
اگر در ناحیه دوم بر روی هریک از گزینه های Settings کلیک نمائید، به پنجره مربوطه ( شکل [11])، هدایت خواهید شد که علاوه بر تنظیمات سه بخش اصلی قابل مشاهده بر روی پنجره اصلی، تنظیمات Miscellaneous و تنظیمات Parental & Privacy را نیز در اختیار شما قرار می دهد. برای بسط هر گروه از گزینه ها، بر روی عنوان آن گروه کلیک کنید تا بتوانید تمام گزینه های مربوطه به آن گروه را مشاهده نمائید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ