سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا کس که با نیکویى بدو گرفتار گردیده است و بسا مغرور بدانکه گناهش پوشیده است ، و بسا کس که فریب خورد به سخن نیکویى که در باره او بر زبانها رود ، و خدا هیچ کس را نیازمود چون کسى که او را در زندگى مهلتى بود . [ و این گفتار پیش از این گذشت ، لیکن اینجا در آن زیادتى است سودمند . ] [نهج البلاغه]
 
جمعه 90 اردیبهشت 2 , ساعت 7:29 صبح

آشنائی با مجموعه امنیتی Kaspersky Internet Security 2010

فرآیند نصب
پس از اجرای فایل نصب مجموعه امنیتی Kaspersky Internet Security 2010، ویزارد نصب آن آغاز می گردد( شکل [1]). یکبار دیگر توصیه می کنیم پیش از آغاز فرآیند نصب این برنامه، هرگونه نرم افزار امنیتی دیگری که احتمالاً بر روی سیستم خود نصب کرده اید را Uninstall نمائید. اگر مایل هستید از فرآیند نصب سفارشی استفاده کنید، گزینه Custom installation را در قسمت پائین و سمت چپ صفحه اول ویزارد نصب فعال نمائید. بر روی کلید Next کلیک کنید.

 آشنائی با مجموعه امنیتی Kaspersky Internet Security 2010

در صفحه بعد، شرایط موافقتنامه مجوز کاربر نهائی نمایش داده می شود که شما بایستی با آن موافقت کنید. برای این منظور، بر روی کلید I Agree کلیک نمائید. صفحه بعد، شرایط شرکت در شبکه امنیتی Kaspersky را نمایش می دهد. در صورت مشارکت در این شبکه، اطلاعات مربوط به گزارش های امنیتی سیستم شما، برای آزمایشگاه های Kaspersky ارسال خواهد شد. فروشندگان محصولات امنیتی از این داده ها برای بهسازی محصولات خود و واکنش به تهدیدهای جدید استفاده می کنند. اگر مایل به مشارکت در این شبکه هستید، گزینه I accept the terms of participation in Kaspersky Security Network را فعال کنید. پس از تصمیم گیری، بر روی کلید Install کلیک نمائید.
به این ترتیب فرآیند نصب نرم افزار آغاز خواهد شد. پس از اتمام این مرحله، ویزارد پیکربندی برنامه ظاهر خواهد شد که در اولین صفحه خود اطلاعات فعال سازی نرم افزار را درخواست می کند، از آنجائیکه ما اطلاعات فعال سازی را در اختیار نداریم، گزینه Activate Later را انتخاب نموده و سپس بر روی کلید Next کلیک می کنیم.

 آشنائی با مجموعه امنیتی Kaspersky Internet Security 2010

در مرحله بعد، ویزارد پیکربندی به تجزیه و تحلیل سیستم شما پرداخته و نهایتاً اعلام می کند که فرآیند نصب تکمیل شده است. در این صفحه گزینه ای برای اجرای Kaspersky Internet Security پس از خروج از ویزارد مذکور در نظر گرفته شده است. برای اتمام فرآیند نصب بر روی کلید Finish کلیک نمائید.
اینترفیس برنامه
در ناحیه Notification Area( گوشه پائین و سمت راست صفحه نمایش) بر روی آیکن Kaspersky کلیک کنید تا پنجره اصلی برنامه باز شود( شکل [4]). در اینجا نرم افزار امنیتی به ما هشدار می دهد که چون هنوز فعال سازی نشده است، کامپیوترمان در معرض ریسک قرار دارد. همانطور که می بینید، برگه های مشخص کننده بخشهای اصلی در سمت چپ قرار گرفته اند که با انتخاب هریک از آنها، گزینه های فرعی مربوطه، در بخش سمت راست پنجره برنامه نمایش داده می شوند. برگه My Protection اطلاعات و گزینه های مربوط به محافظت از سیستم شما را در سه بخش فایل ها و داده های خصوصی، سیستم و نرم افزارهای کاربردی و فعالیتهای آنلاین در اختیارتان قرار می دهد. اگر بر روی هریک از این گزینه ها کلیک نمائید، به پنجره جدیدی هدایت خواهید شد که مؤلفه های محافظت کننده از کامپیوتر شما را نمایش می دهد. شما می توانید مؤلفه های مرتبط با هریک از سه بخش مذکور را بطور جداگانه مشاهده نمائید، هرچند که بعضی از این مؤلفه های در بین بخشهای مختلف مشترک هستند. با کلیک بر روی هریک از این مؤلفه های می توانید آن را فعال یا غیرفعال نمائید. دایره ای که در مقابل هر مؤلفه قرار گرفته، در وضعیت فعال به رنگ سبز و در وضعیت غیرفعال به رنگ خاکستری درخواهد آمد.
اگر در سمت چپ بر روی برگه My Security Zone کلیک نمائید، بخش کنترل فعالیت نرم افزارهای کاربردی و دسترسی به داده های خصوصی شما در سمت راست باز خواهد شد( شکل [6]). در قسمت بالا، نموداری را مشاهده خواهید کرد که آماری از نرم افزارهای کاربردی اجرا شده بر روی سیستم شما را به همراه وضعیت اعتمادپذیری آنها نمایش می دهد. در بخش Digital Identity Protection، با کلیک بر روی گزینه Settings می توانید دسترسی نرم افزارهای کاربردی به داده های خصوصی خود را کنترل کنید. بخش Safe Run(Sandbox) نیز به شما اجازه می دهد تا نرم افزارهای کاربردی مورد نظر خود را در یک محیط محافظت شده مجازی اجرا نمائید که به این ترتیب، امنیت بهتری فراهم شده و از دسترسی آنها به داده های خصوصی خود جلوگیری نمائید. شما می توانید نرم افزارهای کاربردی مورد نظر خود را در بخش Safe Run Application به فهرست مربوطه اضافه کرده و یا از آن حذف نمائید.

 آشنائی با مجموعه امنیتی Kaspersky Internet Security 2010

در برگه Scan My Computer، گزینه های مختلف اسکن سیستم در اختیار شما قرار می گیرند( شکل [7]). این گزینه ها به ترتیب عبارتند از Start Full Scan( برای انجام یک اسکن کامل از سیستم)، Start Quick Scan( برای انجام یک اسکن سریع) و Start Scan( برای اسکن اقلامی که خودتان مشخص کرده اید، از قبیل درایوها، فولدرها و یا فایلها).
اگر بر روی گزینه Open Vulnerability Scan Window کلیک نمائید، پنجره Vulnerability Scan باز خواهد شد( شکل [8]) که به شما اجازه می دهد آسیب پذیری های سیستم خود را اسکن کنید. برای انجام این اسکن بر روی گزینه Start Vulnerability Scan کلیک نمائید. موارد شناسائی شده به دو گروه آسیب پذیری های سیستم و نرم افزارهای کاربردی آسیب پذیر تقسیم خواهند شد. پس از اتمام فرآیند اسکن آسیب پذیریها، با کلیک بر روی هریک از این موارد گزینه ای تحت عنوان Fix It در اختیار شما قرار می گیرد که با استفاده از آن می توانید آسیب پذیری مورد نظر را برطرف نمائید.
برگه My Update Center اطلاعات بروزرسانی نرم افزار شما و تاریخ انتشار هریک از بانکهای اطلاعاتی مورد استفاده آن را نمایش می دهد. برای آغاز فرآیند بروزرسانی نرم افزار، پس از اطمینان از فعال بودن اتصال اینترنت خود بر روی گزینه Start Update کلیک نمائید.

 آشنائی با مجموعه امنیتی Kaspersky Internet Security 2010

با کلیک بر روی برگه Security+، مجموعه ای از ابزارهای اضافی برای محافظت بهتر از کامپیوترتان در اختیار شما قرار می گیرد( شکل [10]). اولین ابزار در این بخش، Virtual Keyboard است، یک صفحه کلید مجازی که به شما اجازه می دهد از اطلاعاتی شخصی خود نظیر کلمات عبورتان در برابر Keyloggerها( که ضربات صفحه کلید را ثبت کرده و برای شخص غیرمجازی ارسال می کنند) محافظت کنید.
گزینه Parental Control به شما اجازه می دهد که سطوح دسترسی به منابع اینترنت، Chat، eMail و نظایر آنها را در سه سطح Child( کودک )، Teenager( نوجوان) و Parent( والدین ) تنظیم کنید.
در قسمت Services، 4 تابع مفید در اختیار شما قرار می گیرند که عبارتند از:

 آشنائی با مجموعه امنیتی Kaspersky Internet Security 2010

- Create Rescue Disk: یک دیسک نجات مبتنی بر هسته سیستم عامل لینوکس را ایجاد می کند که یک مجموعه از یوتیلیتی های تشخیصی سیستم عامل، یک مجموعه از ابزارهای اضافی( نظیر مدیر فایل)، فایلهای Kaspersky Rescue Disk و فایلهای حاوی بانکهای اطلاعاتی آنتی ویروس را در بر می گیرد.
-Tune Up your Browser Settings: تنظیمات مرورگر Internet Explorer ویندوز شما را از دیدگاه امنیتی تجزیه و تحلیل می نماید تا تنظیمات انتخاب شده توسط کاربر( یا تنظیمات پیش فرض) باعث ایجاد مشکلات امنیتی نشوند. پس از انجام این آنالیز، اقداماتی برای اصلاح مشکلات موجود به شما توصیه خواهند شد( شکل [11]).

 آشنائی با مجموعه امنیتی Kaspersky Internet Security 2010

- Microsoft Windows Settings Troubleshooting: به تجزیه تحلیل تنظیمات ویندوز پرداخته و مواردی که می توانند باعث ایجاد مشکلات امنیتی شوند را مشخص می کند. در اینجا نیز پس از مشخص شدن نتایج، اقداماتی برای برطرف نمودن مشکلات مورد نظر به شما توصیه می شوند.
- Erase Your Activities History: تمام ردپاهای به جا مانده از فعالیتهای مختلف شما را پاکسازی می نماید. پس از انجام آنالیز اولیه، می توانید ردپاهای مورد نظر خود برای پاکسازی را انتخاب کنید.

 آشنائی با مجموعه امنیتی Kaspersky Internet Security 2010

 آشنائی با مجموعه امنیتی Kaspersky Internet Security 2010

در قسمت پائین این بخش، گزینه ای برای مشارکت در Kaspersky Security Network وجود دارد که به شما امکان می دهد تنظیماتی که هنگام نصب در این مورد اعمال کرده اید را تغییر دهید.
در گوشه بالا و سمت راست پنجره اصلی برنامه، سه گزینه قرار گرفته اند. اگر بر روی گزینه Quarantine کلیک نمائید، فهرستی از اقلام قرنطینه شده را مشاهده خواهید کرد. گزینه Report نیز گزارش وضعیت امنیت سیستم شما را بصورت یک نمودار آماری نمایش می دهد. کلیک بر روی گزینه Settings، پنجره تنظیمات نرم افزار را باز خواهد کرد که به شما اجازه می دهد تنظیمات دقیق بخشهای مختلف آن را تغییر دهید( شکل [12]).

 آشنائی با مجموعه امنیتی Kaspersky Internet Security 2010

 آشنائی با مجموعه امنیتی Kaspersky Internet Security 2010



لیست کل یادداشت های این وبلاگ